Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3289 ggr
Anand
0

Jippi!

Jag började med LCHF efter påskhelgen. Kämpade på i flera veckor men ingenting hände. Jobbigast var att få i sig frukost och rätt mängd fett. Jag bokförde och bokförde och var så himla ordentlig.

Så läste jag om de som skippar frukost. Jag provade.

Min frukost är nu kaffe och kokosfett. Lunch vid 12-15 och sen middag om jag känner för det och när jag känner för det. Mäter, väger aldrig maten, bryr mig inte om kalorierna eller fettet. Äter det jag vill ha förutom kolhydrater då förstås fast jag har börjat med mer grönsaker. Försöker ta något fett till maten, Beasås, majonnäs eller dylikt.

Livet har blivit så lätt! Äter vad jag vill, behöver inte tänka längre, unnar mig mörk choklad ibland, vin ibland och hallon med sojagrädde ibland. Igår åt jag faktiskt lite bruna bönor och det var så gott.

Vad händer med vikten då? Jo jag går ner 1/2 kilo i veckan ungefär och sen påsken har jag gått ner 7 kilo! Helt otroligt!

Det här är inte svårt men jag upplever att jag försökte för mycket i början. Så fort jag började skippa frukost och sen bara lyssna på vad kroppen vill ha så har det fungerat alldeles utmärkt.

Som det känns nu så kommer jag aldrig börja med bröd, potatis, pasta o dylikt igen. Jag gör heller inga försök att hitta saker som liknar tex bröd. Jag behöver det inte!

Tänk att gå ner utan att anstränga sig, att äta gott, onyttigt (tänker på fett o choklad ) som jag tyckte förut och att kunna dricka lite vin när man känner för det. Det här är nog den bästa dieten jag någonsin gått på och jag har provat många.

Zepp
0

Inte för inte som vissa kallar det för Njutmetoden! Skrattande

Just det där avslappnade sättet tror jag gör underverk.. lika för mig och märk väl jag går alltid ner på semestern, när jag kan göra som jag vill!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.