substitut för chips?!
Chipsälskaren här, som snart faller ner i kolisarna pga att jag är så sugen på chips! Har testat "ostchipsen" men de blev så otroligt salta tycker jag…Använde vanlig hushållsost då jag tycker parmesan är för starkt. Finns det andra alternativ?

Har du testat med stekt bacon.
Gott Som snacks.

Jag brukar skiva haloumi tunt och steka i torr stekpanna. Då blir dom riktigt krispiga och man kan dippa ifall man vill, fast dom är ju rätt salta…
Tack för tipsen!
Förlåt om jag är trög, men vad är egentligen fläsksvålar? Är det inte huden från grisen? 
Ibland gör jag Parma-chips på parmaskinka. Minns inte vilken värme jag har ungen på, men tror det är 125. Sönderklippta på bakplåtspapper får de svettas i ugnen tills de blir lite krispiga. Jag brukar ha dill/CF/majjodipp till. Fast det blir inte så ofta då det är ganska dyrt.
Skiva rädisa fint, stek i rapsolja, häll på örtsalt (herbamare).
Sedan gullök, vitlök, mer salt och oregano. Nästan som chips! Sen kan du ju ha ost på om du får äta sånt.
Rädisa har 2 g kh/100 g.
:D

Byt hellre ut mot något annat som är mycket godare och nyttigare!
Någon vällagrad ost och/eller lufttorkad skinka!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

#4 Japp, grishud! Ser och smakar betydligt bättre dock. Ser ut som "fluffiga" chips.

Jag hittade ett tips på friterad zucchini på nätet (kommer inte ihåg källan tyvärr). Har inte testat ännu men jag kan tänka mig att det blir lite chipslik.
Skiva zucchini i tunna skivor som du tokar på papper och fritera i olja till de fått färg. Lägg dem på papper så att det får rinna av. Frittera sedan igen strax innan servering så att de bli frasiga. Krydda sedan på dem valfritt.
//Angelica
Medarbetare på Hundar iFokus