Vispad grädde
till kaffet istället för semla är mycket godare!
En påminnelse till oss alla, så vi inte trillar dit.
Nu måste jag åka till arbetet där vi bakar och säljer SEMLOR!!!
GRÄDDE,GRÄDDE.GRÄDDE…
Vi fick HEMBAKADE semlor på jobbet redan förra veckan och jag hann spara undan vispad grädde till mitt kaffe. Jätteläckert…!!!
Det vart lite roligt för FLERA stycken ojade sig över att jag hade VISPAD GRÄDDE I KAFFET, fy vad fett och äckligt…
SAMMA människor trycker strax efter ner en stor semla med ÄNNU MER GRÄDDE och därtill en sötebulle full med sötsliskig mandelmassa….
VARI LIGGER LOGIKEN?????
Numer pensionär i Nynäshamn
*asgarv* Ja, tänkt, sånt fattar inte jag heller! Om man äter enbart grädde med hallon så är tydligen det värre än om man äter en bakelse eller en bit tårta. ;) Godis ska vi ju inte snacka om. Det har jag märkt på folk att de tycker det är helt OK att synda med godis, men inte med t.ex. smör på maten…
Freja: PRECIS så är det… smör på maten är ÄCKLIGT men 1kg lösgodis är OK till och med JÄTTETILLÅTET!!!!
Numer pensionär i Nynäshamn

Haha, sån var jag en gång i tiden. Fick nästan panik om någon dristade sig till att ta smör i stekpannan… Tur att man har blivit liite klokare med åren i alla fall!
Jag ville alltid ha riktigt smör på pastan, annars var det inte gott. Mamma klagade alltid men hon kunde inte tvinga mig. ;) Jag kanske hade varit jättefet idag om jag inte hade ätit så mycket smör och fett?
Ja, märkligt egentligen, att samma människor som förfasar sig över att vi äter mättat fett (som är så "farligt"…) smäller i sig en massa godis och kakor och annat skräp. Tror de verkligen att det är nyttigt?
Tänk att äntligen få äta så mycket vispad grädde man vill.
Man kan nog inte smälla i sig så mycket som är tillåtet…
. Det blir stop ganska fort.