Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5441 ggr
bejbe
0

jordnötssmör

Hej! Nu har jag ätit LCHF i ganska länge och plötsligt är jag inte säker om man äter jordnötter och jordnötssmör enligt LCHF?

Tack i förväg :)

Zepp
0

Jordnötter är ärtor, men den största faran är nog ändå att man äter för mycket!

Iallafall är det betydligt mycket bättre med jordnötter än med godis!

Sen så.. är det lurigt med jordnötsmör tycker jag.. köper hem en burk för att göra jordnötsås till kyckling.. men när jag väl skall til att göra den så är alltid burken tom..?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Fiana
0

Läs på innehållsförteckningen hur mycket kolhydrater det  är i och om det känns ok total mängd i den portionsstorlek du vill ha (det skiljer lite mellan sorter också) - tänk också på att vanligt jordnötssmör har mycket socker i, det finns dock några osötade sorter.

mer generellt svar är väl kanske njä…. det är en sort av "nötter" som innehåller ganska mycket kolhydrater, men man väljer själv vad man vill äta.

MimLan
0

Det är ingen slump att jordnötssmörsburken råkar bli tom. Själv tillhör jag de som inte kan ha sånt hemma om jag inte är beredd att ta konsekvensen att jag äter upp det snabbt. Och istället för riktig mat. En riktig värsting när det gäller att skapa sug.

http://johannaskost.blogspot.com/2008/07/om-att-ha-matbegr.html

bejbe
0

Tack för svaren! Jag upplever det också att jordnötssmör bildar matbegär och att man inte kan sluta tills burken är tom. Säkrast att låta bli att köpa det.

miss-chief
0

För mig handlar det om vilket jordnötssmör. Om jag köper hem kung markattas jordnötssmör så brukar det faktiskt stanna i burken. Andra sorter har en mer strykande åtgång.