Goda biffar
Jag måste berätta om goda biffar som jag har gjort. Jag läste ett tips någonstans här på forumet att man kunde ha fläsksvål i biffarna. Jag testade det och guuuuud så gott det blev. Köpte fläskfärs och tog en näve svål, körde i mixern och blandade ner det tillsammans med mina älsklingskryddor curry, svartpeppar och chili. Jag åt inte en biff på 200g utan två!!! Vi har alla unika kroppar och även unik smak men någon därute tycker kanske som jag , så prova.
Låter ju väldigt gott *s* Hemgjord biff är ju sååå gott
var får du tag på svål?
Mmm… den där kryddblandningen tillsammans med svålarna, det låter GOTT! Måste prova!
#2 Monsun, jag tror det är de där snacksen som tidigare har diskuterats här på forumet. De går att använda till mycket, bl a som panering.
Jag köper mina på Netto, det är de danska som är helt naturliga och endast friterade i sitt eget fett.

Detta ska jag pröva i morgon. Har 1½ kilo köttfärs i kylen och en påse svålar som jag inte vet vad jag ska göra med! (Tycker inte de ser goda ut att äta som de är.) Perfekt, tack för tipset!
*stay calm - be brave - wait for the signs*
Jag hittade mina i en affär bland chipspåsarna, liknar en chipspåse detta märke heter mr chips. De är danska så Netto har dem alldeles säkert. Här nere i Skåne har vi lite fler affärer att välja på när det gäller danskt sortiment. Det bästa är att det är 0 kolisar och 29g fett och 73g protein per 100g. Jag har tyckt att biffarna ibland blir för kompakta när man tuggar i sig en stadig bit på 200 g. Men dessa blev så porösa och mumsiga.!!

Kan du inte lägga detta under recept - färsrätter så det går att hitta igen?
*stay calm - be brave - wait for the signs*

City gross har också svål har jag äntligen upptäckt. malda går det att reda sås med.