Dumma medier!
Dumma medier! Sluta kalla det för fettdieten!!Det bara vilseleder och folk som inte vet så mycket tror att lchf handlar om att lägga till extra mycket fet mat till sin kost.
Men det handlar ju inte om DET - det handlar om att minimera kolhydratsintaget så att insulinet minskar och kroppsfettet kan förbrännas!
Det är kolhydraterna som ska bort. Sluta kalla det fettdieten. Det blir för mycket fokus på fettet!
ok, där fick jag skriva av mig lite. Sorry, blir bara så frustrerad när folk tror att bara för att man äter lchf så handlar det bara om att äta så mycket fett som möjligt. Så irriterande. DET är kolhydraterna som ska bort - fettet är inget man måste lägga till (så länge man inte snålar med det naturliga)
Någon som känner likadant?
det finns alltför många fördomar….

Bra rutet!
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
Håller helt och hållet med och kan bara instämma med föregående talare!
Jag tror inte vi ska förlita oss till fakta från media, specietllt inte kvällstidningar… Vi får försöka sprida vår lära i vår närmiljö istället.
För övrigt håller jag med om att det är frustrerande, men inget att lägga kraft på. Fett säljer - så enkelt är det!
http://www.expressen.se/ledare/1.2009113/hur-halsosam-ar-god-halsa
en artikel som faktiskt lutar åt vårt håll!
Ohhh, jag gillar detta citatet:
- "Scarlett O'Hara kunde lugnt knapra på en brödkant utan att skrämma i väg sina friare. Men en kvinna som drar i sig en saftig stek med smöret rinnande nedför hakan - hon är antingen häxa eller drottning"
Nä hon är ju ett äktenskapsobjekt! 
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Det skrämmer säkert många oinsatta som alltid varit fettskrämda.
Allt som skapar känslor och reaktion används reflexmässigt av media.
Annika får heta fettdoktorn etc.
Samtidigt får vi uppmärksamhet
Det sägs ju att all reklam är god reklam.
Några av dom som läser, och förfäras tittar ju säkert in här, och då får vi ju en möjlighet att förklara mera sakligt vad kosten går ut på.
Inte helt fel alltså!
Personligen tycker jag att den här kosten är fett bra… 
**Surface of Velvet
**Core of Steel