Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-soppor-såser
Läst 1981 ggr
Monsun
0

fetaost sås med basilika

Mixa 1 paket feta (den riktiga från Grekland) med en näve basilikablad, 3-4 vitlksklyftor, olivolja och den gräddiga Meze youghurten, till lagom konsistens. Behövs inte mycket vätska. Jättegod till kött.

monsn

Margareta
0

Oj vad gott det låter

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Tack detta skall jag prova. Jag har slutat med fakiren och äter min vanliga LCHF så nu kan jag göra sådana goda såser. Räcka ut tungan Jag skall laga oxstek i kväll och detta skulle nog passa bra till. Mums!

Gittan-Xyz
0

Hur mycket feta? (Jag köper i lösvikt i en grekisk affär.) Låter smarrigt med oxstek, Mervi. Blev du nöjd med resultatet av fakirien eller varför slutar du?

zeretki
0

Mmmmåste prova!

Monsun
0

Ja hur mycket feta kan det vara - 200 gram? Jag brukar alltid höfta alla mått, men jag har för mig att ett paket är 200 g. Jag gjorde detta igår igen - och allt hade en strykande åtgärd (och detta med barnen som inte tycker om feta ost! Flört)

monica

Mervi
0

Monsun; jag gjorde såsen och tog ca 100 gram feta och rörde ihop och provade, har inte heller exakta mängder, jag gör som du, testar och höftar.

Gittan: Jag var inte nöjd, eller fakirer var det inte något fel, lite enformigt bara, men jag råkade avvika med lite LC-bröd som innehöll lite vetemjöl och kom ifrån, sedan kom jag liksom inte igång igen. Så nu kör jag vanligt men försöker äta när jag är hungrig och inte efter klockan. Idag höll jag mig i 10 timmar på min frukost.  Oxsteken blev kanon, jag skivade den tunnt med min nya skärmaskin och har många luncher klara. Man kan ta en skviva och lägga något gott tex. vitlöksost i och rulla ihop. Mums.