Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 4193 ggr
catgirl72
0

Bantarbiffar

På tisdag börjar jag med Skaldemans bantarbiffar, någon mer som tänker köra denna kur?

Wtn3
0

Jag har gjort det i några veckor, behövde en ny kickstart efter lite väl mycket "fuskande". Har man gått ner 35 kilo och vet att man har lösningen är det enkelt att börja tänka att 'äh, jag kan göra lite avsteg, jag vet ändå hur man ska göra för att gå ner, jag kör strikt nästa vecka', och sen då börja göra de avstegen för ofta, och då sluta gå ner, eller om man gör de avstegen alldeles för ofta till och med börja gå upp.

Ethla
0

Känner igen det där Wtn3… uj uj…

Jag körde med bantarbiffar när jag sprang in i en rejäl platå. De gjorde inget särskilt för mig, däremot lossnade det när jag började fuska samt leva på äggröra med smör. Nu gäller det bara att fortsätta med äggröran och sluta med fusket…

catgirl72
0

Brukar ta lite tsatsiki eller aioli till biffarna, det blir så torrt annars, någon som har något gott recept på vad man kan ta till dessa biffar?

karinafp
0

Gör ett gott kryddsmör och låt en rejäl klick smälta ner över biffarna! Bearnaise är ju också gott.

Wtn3
0

Aioli är bra, tsatziki är inte optimalt under viktminskning, kryddsmör och bearnaise som nämndes ovan är bättre i så fall.

catgirl72
0

Någon som känner till abstinens om man inte äter något socker? Mår skitdåligt och är darrig å dötrött efter 3 dagar utan socker.

nyborjare08
0

#6 Det du upplever är väldigt vanligt när man ställer om kosten till att äta LCHF. Omställningsbesvär kallas det och många får precis dina symptom. Jag var själv tvungen att gå och lägga mig på jobbet en stund mitt på dagen! Förvånad

Men det går över! Sen brukar man känna att man har ännu mer energi än före omställningen Glad

Om det känns väldigt jobbigt kan du välja att lägga till mer kolhydrater i kosten ett tag för att trappa ner dem långamt under en tid.

Läs mer om det i tråden "Vanliga frågor & svar" uppe till vänster.

shigne
0

Var hittar man recept på Bantarbiffarna?

Wtn3
0

I Skaldemans bok "Ät dig ner i vikt", de är inte mer komplicerade än att man blandar ihop två delar fläskfärs och en del nötfärs och steker dem i smör. Eventuellt kan man blanda i lite äggulor i köttfärssmeten också. Det är den allra striktaste varianten, sen om man tillhör de lyckliga som kan äta mejerier utan att sabba viktnormaliseringen kan man smula i lite ost och hälla på en skvätt grädde också, det gör Skaldeman själv skriver han i sin nya bok.