Nytt under Mat-rubriken?
Får jag föreslå en ny samlingsrubrik på inlägg under Mat? Recept som baserar sig på billiga ingredienser? Och så kanske vi kan hjälpas åt att gnugga geniknölarna och skriva in recept och ange på en höft vad en portion kan tänkas kosta. Låter det som en vettig idé??
Grunnat lite på det här sedan DaMums inlägg om att kasta in handduken. Det kan ju finnas andra också som ibland behöver dra åt svångremmen.
Provat ett par tonfiskröror här hemma, köpt hem en fläsklägg och kanske kan komma med lite recept i nästa vecka i så fall.
Perfekt med tips om billig LC mat! :D
JÄTTEBRA ide. Vi måste också hålla matkostnaderna nere för att klara ekonomin. Tycker LC maten ändå blir avsevärt billigare än det vi stoppade i oss tidigare och så mår man bättre som yterligare bonus.
Bra idé!
Puttar upp igen så Margareta kanske ser den…
Jag har sett den redan, men eftersom jag jobbar på dagarna har jag inte hunnit åtgärda… nu gör jag det…
Numer pensionär i Nynäshamn
Inte min mening att stressa dig…antog att du hade en del att plöja igenom och kanske inte sett den.

En god billig röra kommer här
- 1 burk tonfisk
- ½ dl fraiche
- 1 msk majonäs
- 1 tsk citronsaft
- salt, peppar och dill
Lägg ner alla ingredienser i en bunke, Mixa allt el rör kraftigt till allt blandats. Istället för citronsaft kan man använda sig av citronpeppar. Serveras till kokt blomkål el en fräsch grönsallad el både ock.
Kostnad: ca 15 kr
Avokadoröra
- 1 mogna avokado
- 1 tomat
- 2 dl fraiche
- 2 msk majonäs
- 1 tsk citronsaft
- salt, peppar
Även här mixar man allt. Avokadoröran passar till allt tycker jag.
Kostnad: Ja det beror på dagspriset på avokado men ca 15-20 kr
Ett bra redskap fö tex röror av alla slag: På Netto hittade jag strax före jul en typ "Magic Bullet" för 290 kr och det är det bästa redskap som jag köpt. På TV shop så kostar samma apparat runt 900 kr ( men det är värd sina pengar ändå trots priset) Jag ser ingen skillnad på apparaten jag köpt el originalet mer än märket. För er som inte vet så är det en stark liten maskin som hackar och mixar samt tar ien mycket liten plats på köksbänken.
H Cina
Nu ligger tråden under sin nya rubrik
Numer pensionär i Nynäshamn

Kycklingvingar (frysta)går oftast att köpa för en mycket billig penning krydda efter smak och in i ugnen.okej det är inte så mycket mat på dem men som ett litet mellanmål.