LCHF-kokböcker
Jag behöver uppdateras vad gäller kokböcker för LCHF. Jag vet att jag har sett en del nya som kommit ut sista tiden (eller året…), varav någon kanske mer kallade sig "GI-någonting", men jag känner mig helt tom och kan för mitt liv inte komma på vilka det var.
Jag vet att jag kan hitta recept på nätet, men skulle också gärna vilja ha några kokböcker så jag slipper sitta vid datorn hela tiden.
Är det någon som har några tips?
TAck!
Skaldeman, Annika Dahlkvist och Litsfeldt har allihop lchf-kokböcker. Testa att googla på deras namn och kokbok så får du säkert upp dem.
Eller titta under avdelningen "Boktips" (istället för recept-avdelningen som du lagt inlägget i).
Eller gå in på adlibris och gör en sökning på LCHF.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#3 (Får nog säga att det var ett osedvanligt bra urval av böcker. Det måste ha varit en riktig människa, som dessutom är insatt som har gjort urvalet.)

Bäst ändå tycker jag är att gå till en bokhandel och bläddra/kolla/känna på böckerna, sen kan man ju välja varifrån man köper, om det ev. är billigare på nätet.
Tack för lite tips alla! Skaldeman och Litsfeld har jag redan, i alla fall några, ville ha mer och lite annat.
#2 - ja det förstås…. jag satt faktiskt och letade som en bokdåre efter ngn avdelning med böcker istället, fattar inte hur jag kunde missa "Boktips". Kan det bli tydligare om vad det handlar om?
Ja, bokhandel är ett bra tips, är mest att jag har så mycket annat att tänka på just nu så att det hade varit så skönt med en enkel lösning på det här. Men ska kolla länken också. Tack!