Fakiren - tips
Hej,
någon som testat Fakiren och som har lite mat!nyttiga tips?
T.ex är det OK att käka ägg?
Tack för era tips
G

Mitt tips är att avstå fakir om du inte behöver.. det är en ren nödåtgärd eller uteslutningskost när inget annat hjölper eller vid platåer som varar minst 6 månader!
Ett annat tips är att försöka hitta ett avslppnat sätt att äta LCHF som man kan göra hela livet.. det kan var att man micklar för mycket som gör att man inte äter på ett naturligt sätt!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
OK, men det känns lite tråkigt att efter två månader inte ha gått ner varken i vikt eller i centimeter.
Jag har grädde i kaffet, käkar lite Cashwenötter och drick ett eller par glas vin ibland, men det borde man väl kunna göra,eller?

Det tar ett tag för kropen att anpassa sig men det tar längre tid för knoppen att lära sig kroppen nya signaler!
Det var lite si o så för mig i början oxå.. men efter tre månader hände något för då försvann min astma och jag var inte lika hungrig längre!
Sen så.. skall jag inte sticka under stol med att det var nog tre månaders fetsande på diverse LCHF-tillåtna läckerheter.. och en hel del bakande och kakande på goda tillåtna delikatesser!
Iallafall så fann jag så småningom ett lugnare aproch till detta med ätande och min måltidsfrekvens sjönk till ett minimum.. antagligen försvann det där behovet att äta i tid o otid!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
hej Guldbyxan
Just kaffe (om man är stordrickare), grädde, nötter, vin och ost är ju vanliga viktstoppare.. Jag för min del får låta bli mjölk, grädde, fil och youghurt för dem går jag upp i vikt av. Nötter har jag tröttnat på lite, det räcker med 6-7 st för att jag ska känna mig mätt. Cashew kan du byta ut mo Macademia eller paranötter som har mindre kolhydratinnehåll.
kostdoktorn har bra tips på sånt som man ska tänka på när man står still vikt/mått-mässigt..
Monica
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Bortsett från vad ovan nämnts, har du något som kroppen anser att den behöver bli av med? Din bild verkar innehålla en smal person. Är det inte du?
Tack för tips, MimLan, nja jag är absolut inte tjock men jag har 100cm runt midjan och det gillar jag inte.
Det sitter en volang där som jag vill bli av med.
Skall gå in och titta på Kostdoktorn.

Jag har just börjat med Fakiren. Orsaken är att allt fler kolhydrater har smugit sig på i maten den senaste tiden, så lchf-F är ett sätt att strama åt det hela lite. Jag har inga problem med att ta bort alla onödiga kolhydrater, det var faktiskt lättare än jag trodde. Hållit på en vecka nu och tappat ur allt överflödigt vatten ur kroppen och återigen fått en platt (någorlunda) mage.
Mats Forsenberg har en fakir-utmaning på www.lchf.se. Från och med 17 maj och en månad framåt utmanar han alla att följa med honom i det han kallar vLCHF (very lchf!).
Mitt mål är att besegra mina allergier en gång för alla! Jag är rätt säker på att ju mer kolhydrater, ju kraftigare allergi får jag. Nu ska den bort. Plus jag ska kolla om inte de där 2-3 extrakilona jag har kvar vill ge vika.