Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 5762 ggr
Jolle
0

Glycotil - ett kolhydratblockerande piller?

Läste om ett piller som ska blockera upptaget av kolhydrater: http://www.viktvakten.se/glycotil.htm

Om man läser de studier som är gjorda på glycotil borde detta vara något för oss LCHF:are. Jag beställde nyss ett "prova gratis paket"

Wtn3
0

Visst skulle jag älska att bara behöva ta ett piller och kunna äta majs, pasta och ris utan att det höjer blodsockret och därmed ger insulinpåslag, men jag har väldigt starka tvivel på dess funktionalitet.

ingrid-in-sweden
0

Det tar ofta många år att gå upp i vikt och så kommer dte ett piller så vips släpper man allt på en månad. *OBS ironi*!!!!

MimLan
0

Det är så enkelt som så att om det vore ett funktionellt piller så hade läkemedlsbranschen händerna på det, media hade skrivit livet ur sig om det och ..alla hade gått ner i vikt.

Men så är det inte. Just gratisprover är ett bra sätt att skapa en positiv känsla inför produkten, och så står man där man hoppet och glädjen och sköter sig automatiskt bättre för att man tänker aktivt på det.

starhawk
0

Beställde också ett gratispaket, det var ett tag sedan, inget paket ännu

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Kalle-B
0

Det var det dummaste jag hört!Skrikandes Varför ska man äta nåt o sen ta ett piller så att kroppen inte tar upp det? Snacka om slöseri på jordens resurserRynkar på näsan. 

Det man inte vill ha in i kroppen ska man givetvis inte stoppa i sig!

starhawk
0

#5: Hur är det med att dricka en Coca-cola Zero då? då allt bara passerar rätt igenom? Det finns nåt som kallas barlast, det följer liksom bara med utan att man egentligen vill ha det, vad är det för fel i att blockera upptaget av det?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ingrid-in-sweden
0

Hmm - jag äter och dricker för att få energi och näring och stimulans. Att stoppa i mig någe som skall blockeras och bara passera igenom låter för mig något konstigt.

Men visst - smaklökarna vill väl ha sitt ;)