Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 2656 ggr
Glowing
0

Rätt låtar från Göteborg?

Så, vad blir domen om bidragen från Göteborg? Gick rätt låtar vidare?

asa32
0

The ark kändes självklara så det kom ju inte som en chock att de gick vidare.

Maria var ju så gullig och rar och låten fin så jag unnar henne att gå vidare, även om jag inte tror att hon kommer så långt i finalen.

Tycker att startfältet var bättre i dag än första deltävlingen.

Tilda-T
0

The Ark kan nog ta hem hela alltihopa dom kändes rätt på nåt sätt och Marias låt kommer att bli en landsplåga den här sommaren.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

[linda-pinda]
0

Jag tycker att Jimmy Jansson är så ungpojkssöt! ;-) Jag gillar väl inte hans musik direkt, men han väcker någon beskyddarinstinkt hos mig, tror jag *asg* så jag blev lite ledsen att han inte gick till final. The Ark kändes lite 60-tal, vilket jag gillar (påverkad av mamam via modersmjölken antar jag!), så det var väl bra att den gick vidare. Resten kändes mest som…skräp…

SvartKaffe
0

Jag somnade….Generad

navarro
0

tyvarr var webbtvn fran SVT.se svart trots att det stod angivet att det skulle vara live 20.00 - 22.00, kan bara hora de bidrag som inte blev uttagna i Jonkoping forra veckan. Konstiga regler!

lenamarianne
0

Hela familjen röstade på The Ark! En jättebra låt med riktigt gung i!

SysterYster
0

Håller med asa32, dessutom tyckte jag faktiskt att Annelie och Svante höll schlagermåttet…vi får väl diskutera detta över en kopp kaffe med vispgrädde och kardemumma , asa32?Flört

Fibblan
0

Säger bara…..Ola Salo. Huua vilken röst han har.  Storfavoriter

Karin20
0

Perfekt

//Karin

DaMum
0

Ja, det finns bara The Ark för mig… De var helt klart bäst. Jag hejade lite på Svante och Annelie också, Thuresson är ju säker.

Men Ola Salo… hade jag varit 20 år yngre så jädrar….

asa32
0

#7  Jag tar nog kanel till mitt…Flört

dannil
0

Ola Salo var super men vilket plagiat. Satt och sjöng en annan låt som hela versen var tagen bara rakt av. Inte bra, risk för stämning som det också stod i tidningen om. Brukar inte riktigt hålla med när det nämns plagiat om låtar, men detta kunde man bara inte undgå.

Jessika Andersson var fantastisk- är så svag för diskodängor á la Afrodite etc. Hoppas att hon är med i Globen.

[linda-pinda]
0

Förlåt en okunnig, men är Ola Salo sångaren i The Ark? I så fall kan jag bara instämma i plagiatvarningen! Jag sa det direkt när de började spela låten och i refrängen blev det så övertydligt att det blev pinsamt. Svängig låt, men som sagt så finns den redan till stor del…

Katarina2
0

Vilken låt var det "egentligen" så?!?….Jag tycker inte att The Ark var bra…men Jessica Andersson…..annars håller jag med om att startfältet var klart bättre….Nästa vecka kommer Magnus Carlsson….Jippi!!!

mysis
0

"Love grows where my Rose-Mary goes"……en härlig 60-talare. Vet ej vem som sjöng, manlig röst i alla fall hör jag i huvet. Men oavsett plagiat eller ej, bäst var The Ark hursomhelst! Och banne mej så kommer de att repr Sverige i Helsinki, jag vågar lova det……(annars får jag äta upp min vintermössa!!)Flört

Katarina2
0

Hoppas vintermössan är god…och att du har fel…Flört.

LC-Skorpionen
0

Ja, ja jag måste väl opponoera mig mot majoriteten! Förvånad Jag tycker INTE att The Ark var bra. Det var synd för jag gillar vanligtvis deras musik, men detta var enbart en pinsam katastrof. Plagiat-grejen vet jag inget om, men låten var pinsamt dålig.

Överlag håller jag med om att startfältet var mycket bättre än förra veckan - men… Tycker dock att Cosmo4 var bäst i startfältet, synd att inte de gick vidare.

Ja, just det, den andra låten som gick vidare, vilket vansinne! Hon kunde inte sjunga särskilt bra och sedan märktes det allt för tydligt att hon var nervös. Hon taotaldarrade ju på rösten. Dessutom tycker jag inte att den låten passar i sammanhanget.

Trots att jag inte gillar Regina Lund var inte låten så tokig - hon hade kunnat få gå vidare. Resten av låtarna var ett skämt! Men detta är enligt min mening och uppenbarligen håller inte resten av Sverige med mig! Flört Än så länge är det bara de sämsta låtarna som gått direkt till Globen… Typiskt.

UlrikaA
0

Får jag rekommendera Sveriges Radios webradiokanal Melodifest? Jag som alltid har min lilla bärbara igång i köket lyssnar på underbar musik från morgon till kväll (synd man har ett jobb att sköta *s*). Det är låtar från både Melodifestivalen och Eurovision Song Contest. Plötsligt upptäcker man att Turkiets bidrag från -92 var riktigt bra, eller Hollands från -84…

DaMum
0

Apropå plagiat, så är det ett faktum att det är omöjligt att skapa ny musik.

För flera år sedan (c:a 30) kom en musikforskare fram till att alla kombinationsmöjligheter med de 12 toner som finns, redan är använda. Hur man än komponerar "nytt" så är det redan gjort.

Jag tycker att man kan sjunga med i ALLA bidragen från Melodifestivalen, The Ark eller andra artister, samma harmoniserringar och man vet liksom vad som ska komma.

Apropå "Love grows where my Rosemary goes" så är väl det ledmotivet i filmen "Min stora kärlek" som handlar om en rejält ÖVERVIKTIG tjej… lite kul tycker jag.

Gumman
0

"Mina stora kärlek" gick ju på TV igår! Jag tycker den är så rörande.Gråter Så fin… Det är ju så det egentligen borde vara, inte sant?

Vad det gäller låtarna så har jag inte mycket att säga. *suck* möjligvis…

navarro
0

Var hittar jag denna musik pa webben UlrikaA? Jag har namligen inte kunnat lyssna pa nagon av latarna, mer an de som ar utslagna.Skulle vara skoj att lyssna pa lite mer latar. Vad heter kanalen?  Nu nar det ar final pa den spanska programmet att valja lat, ar det varan Carola som ar inbjuden som specialgast. Jag gillar ihenne inte sa varst, men kanske andrar uppfattning om hon gor bra ifran sig.

Chocolate
0

Måste lägga mig i denna gången oxså :-).

Måste erkänna att jag blev överrumplad av The Ark, eftersom man inte kännde igen det som deras sti, lät inte som man föutsätter sig att The Ark ska göra. Jag älskar verkligen The Ark så jag belv lite stumt förvånad i början. men jag gillade låten skarpt ändå (det gick verkligen hem) så…. För min gick de två bästa bidragen vidare. Inte som förra gången som blev en stor besvikelse.

UlrikaA
0

navarro: Du hittar kanalen om du går in på www.sr.se och längst upp står det Webradio, klicka där. Då får du upp en ny ruta och där ska du klicka på fliken Välj kanal. Där hittar du P4 Melodifest.

De spelar inte musiken från årets festival utan tidigare års, ändå från 1958 eller när det nu startade. De bidrag som gått vidare till årets final får inte spelas i radio förrän alla deltävlingarna är klara. Man kan bara lyssna på de som åkt ut. Så är det varje år.

susanne.s
0

The ark var klart bäst. Jag tyckte att jag kände igen låten på nåt sätt jag också men är det inte så med låtar som fastnar? Jag hoppas dom tar hem allt. Jag skulle inte skämmas om vi skickade dom till Finland. Ola salo med grädde och kanel kanske vad tror ni brudar?Flört

navarro
0

Tack Ulrika A, nu klickar jag vidare!

navarro
0

Perfekt, det var en annan sida! Jag hittade bara P3 Rockstar osv forut. Det ar inte sa latt nar man inte ar van att hitta pa webben.

Gittan-Xyz
0

Sitter ni här på lördagskvällar?

Tilda-T
0

Vi sitter här så fort tiden finns,det spelar ingen roll vilken dag eller tid det är

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

navarro
0

Hur gar det ikvall?

Mervi
0

Det får vi se. Jag tycker det är svårt att välja. Men jag gillar Nanne Grönvall .

UlrikaA
0

Magnus Carlsson och Nanne Grönvall går vidare till final, Måns och Sebastian går till Andra chansen. Tror jag iallafall…