Magkatarr
Har ni några förslag på vad man kan göra när magkatarren slår till. Äter redan omeprazol, men smärtan går ju inte över den första dagen direkt. Vet att första gången jag fick det så vaknade jag mitt i natten och det ena som lugnade magen var att dricka mjölk. Men att pimpla i sig en hel liter mjölk ger ju en hel del kolisar och det är ju inte så bra. Någon som har något bra.
Anledningen till att jag får magkatarr kan jag säga på en gång är smärtstillande läkemedel (har en mensvärk som heter duga) just nu är anledningen en muskelsträckning i just de musklerna som assisterar vid andningen så muskln kan inte riktigt vila sig bra heller.
Tacksam för förslag
Min mage mår så himla bra av kokosfett! Jag tar kokosfett i kaffet och jag har aldrig kunnat dricka merän en kopp om dagen men det kan jag nu.

Grädde kan ju (som mjölk) lägga sig som en skyddande hinna i magen, färre kollisar än mjölk och inte lika lätt att dricka mycket av (gäller inte alla dock…)
Ett glas varmt citronvatten varje morgon kan vara bra. Jag mår bättre i magen om jag äter några osockrade bär tex jordgubbar eller hallon som ju är rätt sura.

får testa mig fram lite då grädde tillhör jag nog en av de som inte kan dricka för mycket av, i alla fall ite rent. Vispad kan jag äta desto mer utav, men blir tyvärr illamående efter ett tag
Samma effekt får jag dessvärre även av kokosfett om jag tar lit eför mycket. Är kanske fortfarande lite känslig för för mycket fett i ett svep 
Ska testa med citronvatten med, men hur mycket kolisar blir det i det egentligen. Har ju fuskat så totalt mycket nu på senaste tiden att jag behöver dra ner ganska ordentligt med kolisarna. Är det mer kolisar i hel citron än i pressad? Med tanke på att man inte får med hela fruktköttet om man pressar den? 
Enligt den här tabellen så är det 7,3 g kolhydrater/100 g i citron. Men man behöver nog inte så mycket för att vattnet ska bli surt. I vilket fall som helst så rör det sig inte om jättemängder kolhydrater. Och du, är det inte viktigare att bli frisk först? Sen kan du ju fokusera på att minimera kolhydratintaget.