Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 3806 ggr
Heidi
0

Dunderförkyld!

Japp jag är dunderförkyld och halsen gör jätteont Rynkar på näsan.

Ge mig gärna förslag på LCHF vänliga halsont lindrare, honung skulle få mitt sötsug att vakna med ett vrål har jag en känsla av.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Fiana
0

te även utan honung kan lindra, tycker pepparmints te hjälper lite extra (typ Friggs, inte riktigt te utan ört te)

sen ska det hjälpa att gurgla med salt, provade någon gång men klarar inte av det :S men ska vara väldigt effektivt

när det gör riktigt ont i halsen hjälper oftast även värktabletter en viss del.

Krya på dig! hoppas det går över snart

Heidi
0

Skall be sambon köpa det teet till mig Glad

Låter läskigt att gurgla med salt, får se om jag vågar.

Det dumma med värktabletter är ju att det tar bort febern som är kroppen naturliga försvar. Men blir det inte bättre i halsen så får jag nog prova det trots allt. Måste ju snart få i mig nått att äta.

Tack Glad

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

cream1
0

Hade fruktansvärt ont i halsen i förrgår. För att ta bort slemmet (som faktiskt finns i överflöd när man har ont i halsen!) så kokade jag massor med varmt vatten och gurglade länge och noga flera gånger, och spottade. Efter det blev det mycket bättre i halsen.

Dock ska inte vattnet vara FÖR varmt för då gör det ont..

Pröva! :)

Titania
0

Jag skulle kunna tänka mig att lite pressad citron i det varma vattnet skulle kunna tänkas "svida" lite skönt.

Annars brukar jag köra kolsyrat vatten - kolsyran "river" så att smärtan domnar bort.

sarwen
0

Det finns ett yogite med ingefära och citron som jag tycker är toppen i förkylningstider…

Och klassikern lycklingbuljong är inte dum!

Krya på dig!

ingrid-in-sweden
0

Whiskey och varmt vatten!!!

starhawk
0

#6: Ja! då blir man glad i alla fall Glad

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus