"snittar"
Hej!
Tänkte att det finns så många duktiga och kunniga här inne att jag skulle kunna fråga om hjälp eller få lite tips. Jag har hållt på med LCHF i 2 månader och nu ska vi ha lite skumpa och snittar på jobbet. Jag är dock med och bestämmer vad som ska serveras. Jag vill inte bara ha "gammelvärldens snittar"
utan lite mer LCHF anpassade. Lite har jag kommit på själv, men är det någon som har goda råd eller tips på vad vi kan göra/servera. Tacksam för all hjälp!
Små grillade laxkuber med lite skaldjursröra på toppen
Ölkorv i bit samt halv coctailtomat på tandpetare
Litet skinkpaket med med röra av soltorkade tomat, fetaost samt basilika.
Gurka i skivor med leverpastej på. Ölkorv eller annan salami med någon fet god ost. Parmesan chips med något man tycker passar.
Parmesan chips gör man enkelt genom att smälta högar med riven parmesan i ugnen.
Gurka med skagenröra osv 
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se
Rullar av rökt/gravad lax, tunnskivat kött/chark med fyllningar t ex philladelphiaost med olika smaksättningar. Skär i bitar och ställ på högkant med tandpetare som håller ihop.
Salamibitar
Osttärningar
Skär t ex paprika eller gurka och kombinera - sätt ihop med tandpetare..
Vad man tycker om, oj så gott! 
Istället för att använda gurka som lätt blir trist rätt snabbt, kan man använda små espressoglas/koppar, snapsglas, likörglas, "risskedar" och ha skagenröran/allt möjligt i.
Då utökar man även utrymmet till att ha t.ex. någon minisoppa som gazpacho, eller nåt att ha parmaskinke- el. parmesanchips i.
MimLan - Bra tänkt - mumsigt!!
För att få inspiration kan man googla runt på olika cateringsidor, det är kanske lättare att hitta sammanhängande teman och lite fler idéer så.
Och så tänk på hur spiffigt snyggt och enkelt det kan bli att bygga desserter i små glas om sådant också skall till. Någon lade ut ett recept på hallongelé och Chokladmousse i lager, det tilltalar ju vem som helst.
Jag älskar det här konceptet. Små cocktailpingviner!! Vet inte vad de använt till det vita här, men jag har gjort med små ostskivor och det funkar :)
#7 Mozzarella, vore det inte supergott med mozzarella. De är ju hur söta som helst!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Tack så mycket alla för era tips! Nu har jag lite mer kött på benen
när jag ska göra detta.