Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 3177 ggr
hjortfot
0

Förkyld, 2 1/2 år sen sist!

Jag trodde inte att jag skulle bli sjuk….. har ätit LCHF i 2 1/2 år nu och D-vitamin varje dag! För en vecka sen började jag känna av det tog då extra D-vitamin men i fredags så däckade jag totalt. Har hostat och snorat och sovit sen dess. Hoppas det snart är över!

En positiv sak är dock att jag håller på att tappa brallorna, så lite har jag tappat i vikt!

Marialainen
0

Tror absolut inte LCHF ger något extra skydd mot förkylningar. Har tidigare i princip aldrig varit sjuk. Har väll haft en sjukskrivning de senaste 6åren(innan Aug 2009). Dock har jag sedan efter Augusti 2009 åkt på ca en sådär 6 stycken STORA förkylningar… Helt galet!!!

Undrar vad detta beror på???                                                      En teori är att jag inte hinner träna lika mkt som jag gjort förut. Men den troligaste teorin är att jag tidigare år åkt bil till jobbet & i princip inte träffat många människor på vägen till+hem från jobbet. Nu jobbar jag i Sthlm city, åker kommunalt varje dag & är nu på en större arbetsplats, dvs träffar fler människor om dagarna.

Började äta LCHF strikt i Augusti 2009… Spontant borde man då ställa sig frågan om kosten gör mig sjuk? Men jag, tror det bara är omständigheterna. Lika lite tror jag som sagt att LCHF skulle skydda mot infektioner.

Wtn3
0

Jag är förkyld lika mycket som vanligt, så något bättre immunförsvar av LCHF har jag inte sett röken av.

dufva
0

Ungefär en gång per år brukar jag få nåt som håller i sig någon dag.

Hade den årliga snuvan för en vecka sen.

Skyller på att jag slutade med D-vitamin lite för tidigt i år.

[ngupa]
0

Jag märker tydligt en sådan förbättring (precis som #3), jag har inte haft en förkylning på 1,5 år och jag äter aldrig annat än gräsbeteskött och vild fisk och tar mina D vitaminer. Utgår ifrån att jag då har en bra balans mellan omega 3 o 6.

nyborjare08
0

Jag har ätit LCHF i snart två år. Under det första året var jag sjukare än jag brukar vara! Fick fyra (4!) olika infektioner som krävde penicillin inom loppet av 7-8 månader! Förvånad Har aldrig varit med om nåt liknande! Men sen ett år tillbaka är det hur lugnt som helst på sjukdomsfronten Glad Före LCHF brukade jag bli rejält förkyld 2-3 ggr per halvår men nu har jag varit det en gång på ett år, och det var efter mitt bröllop med en massa stress och fusk med maten. Mina kollegor på jobbet har varit jätteförkylda men jag har inte blivit smittad fastän jag vanligtvis alltid blir det.

Så jag vet inte vad som hände men jag tror i alla fall att mitt immunförsvar har fått sig en boost men att det tog ett bra tag.