Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 5933 ggr
guldbyxan
0

Vad har ni i kaffet?

Hej,

min mage behöver typ lite mjölk för att skonas.

Har kört låglaktosmjölk 3% kolhydrater, men eftersom jag dricker rätt mycket kaffe blir det nog lite väl mycket från bara mjölken.

har ni några bättre tips?

G

dorita
0

jag brukar ta lite lite grädde först i muggen som jag vispar med en lattevisp, sen häller jag på kaffe.

Zepp
0

Cocosfett!!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Sugiyama
0

Äggmjölk eller vispgrädde

dorita
0

vanlig fet grädde

kaisakavat
0

Smör!

Ibland grädde och smör!

Ibland även en sked.. Flört

cnidaria
0

hemma cocosfett, borta inget i

piost
0

Jag låter en klick smör (helst osaltat) smälta i kaffet sen på med 40 % vispgrädde. Det står jag mig länge på…. Tyvärr är det nästan alltid karragenan i låglaktosprodukter och det är en tillsats jag inte gillar…

opssk
0

Liten skvätt grädde & kokosfett

Aniara4
0

Grädde eller äggmjölk, och kokosfett.

[Marja-Liisa]
0

På morgonen en stor mugg med vispgrädde och kokosfett, under dagen mindre koppar med bara vispgrädde.

Lojs
0

Har alltid en burk kokosfett med mig överallt. =) (Folk tycker jag är knäpp, men vad ska man göra i denna fettsnåla värld? ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Cajsavarg
0

En rejäl msk Cocosa (med kokossmak), på med 1,½ dl kokande vatten. Ta några sek med mixerstaven och häll i en äggula. Mixa igen. Blir härligt skummigt o räcker till 4 koppar kaffe vilket är det jag dricker på morgonen.

Och numera tycker jag att det är mycket godare än grädde i kaffet!

//Fat makes Me fit//

guldbyxan
0

Piost, vad är karragenan?

Tack förresten alla för bra tips- trevlig helg!

lizaohman
0

Skonsammaste kaffet för magen är riktigt genomrostade kaffebönor. Själv har jag gått över till espressokaffe och mår bra på det. Sätter gärna en gräddskvätt i, fast jag vet att magen inte vill minska i omfång då :) Rund och gla, grädde varje da…

Sarah81
0

Jag har äggmjölk och coccos fett :)

LarsCarlHansFson
0

#13 karragenan är en riktigt läbbig tillsats, läste om det här och hittade även lite info hos Kostdoktorn Fusket med grädden och Växtslemmet karragenan. Den första länken är dock mest ingående.

Själv brukar jag ha en sked kokosfett i kaffet, BioFoods Extra Vrigin. Idag droppade jag i lite flytande vaniljarom oxo, mums :-P

Blir dock oftast endast en kaffe om dagen vid lunch. Annars dricker jag te med kokosfett i. Lika mums!

[Pennylane1]
0

är vaniljarom så mycket bättre tro? Bara en massa kemikalier.

LarsCarlHansFson
0

#17 det var ett undantag och ytterst liten mängd, köpte den när jag inte hittade ekologiskt vaniljpulver så jag tänkte göra slut på den i lagom takt…

Wtn3
0

Jag har kaffe i mitt kaffe. Räcker så.

MsLillaLaban
0

Äggmjölk hemma inget borta… Nästa projekt är att testa kokosfett!

Siggebus
0

två matskedar vispgrädde samt några klickar smör, mmmmmmmm Tungan ute

trikz
0

grädde! Mättande & gott =)

kaisakavat
0

Idag mortlade jag i lite kardemumma i brygget. Gott som sjutton med grädde och smör!

Aniara4
0

Jag brukar ha kanel i ibland. Har det med kaffet i filtret så det inte blir grums i botten. Gott!

kirremicken
0

Jag tar kokosmjölk i kaffet..jättegott!

lizaohman
0

Kokosmjölk i kaffet?? Det var något nytt som måste testas Skrattande

seitoho
0

Ägg-"mjölk" gjord på smör+kokosfett+ägggula.

Brukar göra på ca 70g smör, 30g kokosfett, 4 äggulor, 4dl kokande vatten.

Kör smör+kokosfet+äggulor med mixerstaven i en hög tillbringare. När det är en enhetlig gul smet så hällpå lite vatten och kör med mixerstaven, häll sen på resten och kör i kanske 20 sek.

Låt svalna, häll i en 50cl pet-flaska. Håller ett par dagar i kylen.

Funkar jättebra i kaffet.

30Gram Kokosfett
70Gram Smör 80% fett
80Gram Äggula
400Gram Kranvatten

//Tomas

starhawk
0

Här blir det inget kaffe utan te, och i det har jag vispgrädde, blir godast så!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Babz
0

"Kaffe utan grädde är som kärlek utan kyssar…" Så för min del är det grädde (40%) som gäller.Fast i teet tar jag Gammaldags mjölk.

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

lc-solkatt
0

2 tsk grädde eller om jag dricker mycket kaffe gör jag äggmjölk fast med grädde istället för smör

kirremicken
0

Havremjölk är också jättegott i kaffet Glad