Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5552 ggr
malinmagnusson
0

Malin här

Malin heter jag. Ny här. Vill gå ner i vikt och förhoppningsvis må lite bättre

camsve09
0

Välkommen! Läs runt så mycket du orkar, så hittar du info och berättelser om allt möjligt!

magma
0

Välkommen hit, och lycka till!

malinmagnusson
0

Tack. lite svårt att veta vart man ska börja bara. Det skrivs inlägg överallt

camsve09
0

Visst gör det, man blir nästan överväldigad i början!

Vad vill du läsa om? I vänsterspalten finns en kategorisering - det kan vara lättare om man letar efter något speciellt.

Kategorier tex

• Vi som vill gå ner i vikt
  • Hälsovinster
  • Mat - recept på färsrätter

Du hittar snart! Glad

magma
0

Det bästa råd jag kan ge är att skaffa sig en bok som på ett engagerande, lättfattligt sätt förklarar vad LCHF är för något, varför man bör äta fett och protein samt varför det fungerar- och tänkbara orsaker om det inte fungerar. Den bok jag tycker stämmer in på allt detta är fortfarande Skaldemans "Ät dig ner i vikt".

Här på Kif så finns det också en utmärkt "snabblektion" i LCHF, en folder som Karin20 gjort och som du kan läsa/ladda hem här.

Annars så är det bara att fråga på, här finns för det mesta medlemmar som är villiga att hjälpa till:)

MimLan
0

Läs gärna tråden Vanliga frågor & svar som finns bland de allra översta trådarna i listan här till vänster.

malinmagnusson
0

tack för svaren

lizaohman
0

välkommen malin :D

när du läst vanliga frågor & svar och har kört ett tag, så kan du ställa frågor i den här tråden.

Om du är osäker på vad du får i dig, så kan du registrera en typisk dags matintag på minmat.net - visa oss gärna ifall du vill ha kommentarer och tips.

malinmagnusson
0

Det gick inte att registrera på den där sidan lisaohman

Men igår åt jag fil till frukost, solroskärnor och hasselnötter

Mellanmål 1/2 dl cashewnötter

Lunch biffar med mycket grönsaker; tomat gurka broccoli och 1 morot

Mellanmål 1 äpple

Middag en massa rotfrukter som jag grillade i ugn och åt rostbiff till

på kvällen blandade nötter 1 dl

Aniara4
0

#9 Om du hade registrerat det där hade du sett att du fått i dig en hel del kolhydrater igår. Det behöver inte vara dåligt, vissa klarar att äta ganska mycket kolhydrater, bara du är medveten om att det du äter inte är strikt LCHF och nästan på gränsen till att kunna kallas LCHF alls. Morot, äpple och rotfrukter brukar normalt sett inte ingå i LCHF.

Det blir också en hel del kolhydrater från både fil och nötter.

malinmagnusson
0

Jaha men hur ska jag äta som då? 10 ägg?

[Columba]
0

LCHF-foldern är kort och koncis och ger bra information. Här på KiF.

CasaRamon
0

Till frukost äter jag  omelett på 2-3 ägg med strimlat bacon och ost i. Till det har jag tonfiskröra med majonäs. Då får jag i mej fett, protein och omega 3.

Lunchen består oftast av bacon och ägg.

Middag: kött, fisk, blandfärsbiffar m.m Till det äter jag broccoli eller blomkålsmos.

Har alltid kokta ägg i kylen ifall jag blir sugen.

Dricker 3 koppar kaffe med äggmjölk eller ibland grädde.

malinmagnusson
0

CasaRamon Så många ägg är inte bra tror jag. Både till frukost och lunch. Och sedan extra ägg i kylen!!!

arlu
0

Det är inte farligt med ägg. De flesta LCHF'are äter massor med ägg. Innehåller massor med nyttighter, speciellt om du väljer ekologiska ägg.

malinmagnusson
0

Ja men man kan äta ett om dan, högst 2

Aniara4
0

Ägg är inte alls farligt, däremot får man välja själv hur många man ska äta. Vill man inte äta så många så slipper man. Som sagt, läs foldern, där finns det bra information och exempel på vad man kan äta!

CasaRamon
0

#14   Jag äter 5-6 ägg om dagen. Skrev en gång till Dr. Andreas och frågade om det fanns någon övre gräns på hur många ägg man kan äta per dag. Han skrev till svar " så många ägg kan du inte få i dej"

Tilda-T
0

#9 I din beskrivning av dagsintaget saknas en sak och det är fett , du får i dig på tok för lite fett om din dagsranson ser ut som du har beskrivit! 

Det är väldigt olika hur mycket kolhydrater vi tål, själv skulle jag inte klara så mycket som du äter.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Zepp
0

Nya och omfattande analyser på Livsmedelsverket visar att ägg inte bara innehåller fullgoda proteiner. Ägg innehåller också mer vitaminer och livsviktiga spårämnen än man tidigare har trott.

- Att ägg är ett mycket bra livsmedel är ingen nyhet. Men att vitamininnehållet var så pass högt är nytt för oss, säger Irene Mattisson, som arbetat med undersökningen på Livsmedelsverket.

Livsmedelsverket konstaterar bland annat att ägg är en viktig naturlig källa till D-vitamin eftersom det finns så få naturliga D-vitaminkällor. Undersökningen visar också att ägg innehåller höga halter av E-vitamin, A-vitamin, B-vitamin och Folat. Förutom sitt höga vitamininnehåll är ägg mycket rika på antioxidanten selen samt innehåller järn, zink och jod.

- Det finns få andra livsmedel som har ett så komplett vitamininnehåll och är så rika på viktiga spårämnen, säger Irene Mattisson.

Med en 3-äggsomelett får man i sig hela sitt dagliga behov av selen, vitamin E och B12 samt hälften av de rekommenderade mängderna A-vitamin, Riboflavin och Folat. Dessutom får man en fjärdedel av D-vitaminbehovet.

Någon risk för att ägg skulle ge förhöjda kolesterolvärden finns inte, enligt Livsmedelsverket.

http://www.kostdoktorn.se/paskagg-naturliga-vitaminpiller

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

cnidaria
0

Hej Malin! Du är välkommen hit, men kan du inte läsa lite om den här kosten. Vi som följer lchf, äter proteiner och fett. Lite kolhydrater äts oxå, t.o.m. ganska lite om man vill minska sin omkrets och dessa kommer oftast från grönsaker odlade ovanjord. Det finns en hel del till vänster här att läsa. Lycka till!

CasaRamon
0

Tack Zepp för artikeln om ägg. Själv visste jag ju detta tidigare, men nu har jag dels skrivit ut det och dessutom skickat den till flera av mina tvivlande vänner. Allt av intresse och fina recept förstås, skriver jag ut och förvarar i en pärm. När  så frågorna kommer så är det bara att ta fram "bevisen".

malinmagnusson
0

Nu funkade sidan minmat

Energi kcal:

1606,05

Energi kJ:

6713,25

Proteiner:

60,93

Fiber:

25,54

Kolhydrater:

78,76

Vatten:

816,12

Alkohol:

0,00

Fetter:

Fett:

111,77

Kolesterol:

60,90

E-mättade:

47,55

Mättade:

21,94

F-mättade:

36,31

Vitaminer:

A:

54,50

B1:

1,45

B2:

0,85

B3:

13,84

B6:

2,07

B9:

430,80

B12:

1,50

C:

159,70

D:

0,38

E:

21,58

Mineraler:

Fosfor:

1413,00

Järn:

11,07

Kalcium:

579,60

Kalium:

3017,00

Magnesium:

556,10

Natrium:

191,30

Selen:

29,75

Zink:

14,88

200Gram Filmjölk 3% fett
20Gram Hasselnötter
50Gram Cashewnötter
20Gram Solrosfrön torkade
100Gram Morot
75Gram Köttfärs nötfärs högst 10% fett
100Gram Tomat
50Gram Gurka
100Gram Broccoli
150Gram Äpple m skal
50Gram Rotselleri
50Gram Kålrot
50Gram Lök gul röd
30Gram Valnötter
30Gram Jordnötter rostade
30Gram Paranötter

magma
0

Nästan 80 gram kolhydrater? Det är en hel del! 160 gram nötter på en dag, plus 100 gram morot och ett äpple? Förbered dig på, att om du inte går ned i vikt på så pass mycket kolhydrater så är det nötterna och frukten du behöver se över i första hand.

malinmagnusson
0

man får väl äta upp till 100 g kolhydrater?

Aniara4
0

Får och får, man får äta hur mycket kolhydrater man vill, men under 50g/dag brukar räknas som LCHF. De flesta här brukar dock behöva ligga under 20g/dag.

Men det är ju inget som säger att just du måste äta just LCHF, om en måttligt kolhydratreducerad kost passar bättre för dig så ska du såklart köra på det.

magma
0

Du får äta precis hur mycket kolhydrater du vill! Det finns inga måsten, det är alltid ett personligt val. Men du bör vara medveten om att det är ovanligt att man går ned när man äter så mycket kolhydrater.

De flesta behöver hålla sig långt därunder, många äter runt 20 gram kolhydrater/dag och går ned bra i vikt på det, medan de med stor övervikt och insulinresistens kanske måsta äta under 5 gram.

Zepp
0

Fortsätt med det du håller på med och om inget händer kan du minska på kolhydraterna o äka fettet!

Atkins introductionsfas säger 20 gram om dagen, så man sparkar igång ketosen.. man får ruskiga omställningsbesvär, så det märks!

Men vem har bråttom.. du gick väl inte upp allt på ett år??

malinmagnusson
0

nej jag har inte gått upp alls. Har vägt runt 60 hela tiden. Men vill bli lite smalare om magen

malinmagnusson
0

Är det viktigare att äta så lite som möjligt kolhydrater då man inte är överviktig men ändå vill gå ner i vikt? 165 cm 60 kg, vill gå ner till 55

Jag tycker det är svårt att få ner kolhydratmängden. Har alltid älskat grönt och knaprat i mig nötter

Åt ett ägg till frukost 1/2 grön paprika, 1 tomat 2 skivor rostbiff

annainorrland
0

Jag hade svårt att gå ner om jag åt mer än 20 g kh. Jag åt inga nötter alls under tiden jag gick ner heller och bara grönt ovan jord. 55 kg låter lite till din längd så inte säkert du går ner mer alls då denna kost är viktnormaliserande. Tycker du kan vara nöjd som det är. Varför så viktigt att väga 55?

Aniara4
0

Den som är någorlunda smal och frisk brukar inte behöva äta lika strikt kolhydratfattigt som den som "sabbat systemet" med mycket socker och har en stor övervikt och metabolt syndrom. Det är mycket möjligt att det kommer att fungera alldeles utmärkt för dig att äta mindre kolhydrater än de flesta men ändå lite mer än LCHF, så länge du undviker spannmål och socker.

Däremot är det inte säkert att du kan gå ner till den vikt du vill ha. LCHF är viktnormaliserande - överviktiga går ner, underviktiga upp, normalviktiga stannar oftast på ungefär samma vikt. Och din kropp kanske inte har samma uppfattning som du om vad som är din optimala vikt. Jag vet ett flertal personer som varit normalviktiga och börjat med LCHF av hälsoskäl, och utan att vikten ändrats nämnvärt har de ändå fått lite bättre former, smalare midja med bibehållen byst och rumpa, lite mer muskler och lite mindre daller. Försök att inte stirra dig blind på siffran på vågen, utan mät med måttband, se hur kläderna sitter, och titta dig i spegeln. Och glöm inte att känna efter hur du mår!

Din frukost låter rätt mager, du skulle nog behöva lite smör till för att hålla dig mätt längre!

malinmagnusson
0

#31annainorrland. Hade du läst det jag skrev i inlägg 29 så hade du inte behövt ställa den dumma frågan varför 55 kg är viktigt. Jag vill bli smalare om magen!

annainorrland
0

men vilken reaktion. ska aldrig mer störa i din tråd

Aniara4
0

#33 På vilket sätt är det en dum fråga varför just siffran 55 är så viktig för dig om det du verkligen vill är att bli smal om magen? Om du blir smal som en vidja om magen men fortfarande väger lika mycket (pga muskler mm), blir du missnöjd då?

malinmagnusson
0

Det är en dum fråga för hon har inte med den saken att göra!

maxiq
0

Betänk då hur du i en annan tråd kraftigt ifrågasatt en annan medlems val av kost. Den där du rekommenderar terapi för ätstörningar.

Man ska som bekant inte kasta sten i glashus…

malinmagnusson
0

Det här är min tråd. Jag skriver väl vad jag vill i den

maxiq
0

Det här är vårt forum och här försöker vi hålla en vänlig ton. Det finns andra forum där man får säga nästan vad man vill.

malinmagnusson
0

Jag svarade bara på en DUM fråga

Aniara4
0

Ok, whatever, Skriv vad du vill. Lycka till.

malinmagnusson
0

Jag ska äta biffar till lunch med broccoli och blomkål

malinmagnusson
0

Hej

Jag undrar om ni kan titta på det här vad jag ätit idag om ni tycker jag ska ändra något?

Energi kcal:

1719,40

Energi kJ:

7181,20

Proteiner:

55,62

Fiber:

6,90

Kolhydrater:

23,07

Vatten:

590,11

Alkohol:

0,00

Fetter:

Fett:

156,49

Kolesterol:

910,50

E-mättade:

43,80

Mättade:

94,80

F-mättade:

5,65

Vitaminer:

A:

1217,50

B1:

0,55

B2:

1,00

B3:

9,40

B6:

1,48

B9:

214,60

B12:

3,65

C:

141,50

D:

3,30

E:

6,52

Mineraler:

Fosfor:

681,20

Järn:

7,52

Kalcium:

148,90

Kalium:

1429,20

Magnesium:

90,60

Natrium:

1361,90

Selen:

42,33

Zink:

9,48

40Gram Paprika grön
50Gram Ägg kokt
50Gram Ägg kokt
50Gram Rostbiff nöt
100Gram Tomat
100Gram Köttfärs nötfärs högst 10% fett
50Gram Lök gul röd
50Gram Broccoli fryst
50Gram Blomkål fryst
50Gram Bacon gris
100Gram Äpple m skal
150Gram Smör 80% fett

magma
0

Det ser väl helt Ok ut tycker jag.

malinmagnusson
0

Ok :) Hade jag inte ätit äpplet hade jag förstås kommit under 20 g.

Nötter är jag van att äta ganska mycket av varje dag, så det var lite svårt att avstå dem och äta smör istället

mikaelj
0

Nötter ger mycket energi utan att mätta särskilt mycket. Kan vara värt att tänka på.

malinmagnusson
0

Ja det är mest en vana att gå och knapra nötter faktiskt. Bara för att ha något att stoppa i munnen. Kanske man kan äta dem någon dag på helgen bara

Zepp
0

Ser väl typiskt bra ut.. och du fick plats med ett äpple oxå.. om du struntade i åpplet kan du äta betydligt mer grönsaker.. men du gör som du vill.. kan det här bli något du kan leva med så är det bäst att fortsätta så!

Ge det iallafall tre månader innan du micklar föör mycket med maten.. det viktiga är att din huvudsakliga energi kommer från fett.. det vore sjutton om inte kroppens fettförbräningsförmåga skulle uppregleras då!!??

mikaelj
0

Det är en dålig vana att hela tiden äta på något. Bäst är att äta sällan, men ordentligt så att man håller sig mätt. 1-3 måltider/dag.

Dessutom regleras hunger- och mättnadskänslor mycket bättre om du äter sällan.

malinmagnusson
0

okej tack. har ätit frukost lunch middag idag och inget däremellan. Men det är NU man är sugen på nötterna. Fast jag egentligen är mätt.

camsve09
0

Jag är likadan… vill ha något att äta på under kvällarna. Egentligen tyder det nog på att jag är trött och borde gå och lägga mig, men det gör jag ju inte… Obestämd

mikaelj
0

Vanesak. Sluta småäta.

Det är inte lätt, jag vet… :-)

camsve09
0

Vet… och det är så svårt!!

mikaelj
0

Allt sånt där blev mycket enklare sedan jag minskade mitt matfönster till att bara äta mellan 18-20.

camsve09
0

… Det skulle jag nog inte vilja, jag gillar att äta och gillar mat. Vill gärna unna mig flera måltider om dagen. Men jag har läst din variant här på forumet tidigare, och det verkar onekligen tidseffektivt! Skrattande

malinmagnusson
0

Alltså är det sant mikael Äter du ingenting före kl 18?? ingenting alls??

mikaelj
0

Jo, 1 dl mjölk i kaffe/té.

Exakt tid när jag börjar äta varierar. Idag var maten inte klar förrän 19.30.

malinmagnusson
0

Men är det bra att äta massor på en gång och sedan inget alls?  Bränner man mer kroppsfett av det? Isåfall vill jag testa

mikaelj
0

Jag gör det. Dels får jag i mig mindre, dels verkar en del "envist" fett släppa bättre.

Sedan är det praktiskt att inte behöva hatta med småmåltider & matlådor, samt att kunna äta när man inte behöver göra något efteråt - bara ta det lugnt.

malinmagnusson
0

okej intressant. Ska testa imorgon. Men jag dör väl innan kvällen. Får dricka mycket för att stå ut då

mikaelj
0

Börja gradvis med att skippa frukost. Eller ät bara frukost och skippa lunch.

Jag började med att äta frukost senare och senare, tills jag till sist åt lunch och frukost i ett. Senare ändrade jag min träningstid till eftermiddagen, och tränar helst på fastande mage.

Numera förstår jag inte poängen med att äta lunch.

malinmagnusson
0

Nej om jag sover länge en morgon kan jag lätt skippa lunchen. Då blir det oftast "bara" 2 mål. Jag ska vara uppe sent inatt så kanske jag fixar det

malinmagnusson
0

Hej

Idag tänkte jag testa att äta bara en gång/dag efter 18. Är iaf inte hungrig ännu :)

CasaRamon
0

Jag tror inte att det är många som klarar av att äta bara 1 gång/dag, tror inte att kroppen mår bra av att vråläta på kvällen för att man då är utsvulten. Tror att 2-3 ggr./ är lagom, men skippa mellanmålen som man ju har blivit itutade tidigare att man måste äta. Själv mår jag bäst av att äta frukost kl.9, lätt lunch kl. 13 och lätt middag kl.18. Därefter blir det bara kaffe med grädde på kvällen.Men naturligtvis är ju alla olika. Man får prova sej fram till vad som är bäst för en själv.

malinmagnusson
0

ja jag säger inte att det funkar för mig. Men ska se hur det går idag iaf. Ska försöka dra ner ytterligare på kolhydraterna också. Får se hur det går

malinmagnusson
0

Till frukost idag drack jag vatten, till lunch, vatten och till middag åt jag :

Energi kcal:

1480,90

Energi kJ:

6193,40

Proteiner:

44,68

Fiber:

0,60

Kolhydrater:

1,31

Vatten:

245,54

Alkohol:

0,00

Fetter:

Fett:

146,15

Kolesterol:

1120,00

E-mättade:

54,48

Mättade:

69,62

F-mättade:

12,40

Vitaminer:

A:

954,20

B1:

0,76

B2:

0,94

B3:

4,15

B6:

0,40

B9:

75,40

B12:

3,86

C:

34,50

D:

3,98

E:

9,84

Mineraler:

Fosfor:

628,50

Järn:

4,89

Kalcium:

132,00

Kalium:

583,90

Magnesium:

54,10

Natrium:

3492,30

Selen:

59,66

Zink:

2,28

50Gram Ägg stekt
50Gram Ägg stekt
50Gram Ägg stekt
140Gram Bacon gris
30Gram Paprika grön
80Gram Smör 80% fett
50Gram Ägg stekt

Jag undrar hur viktigt det är att äta minst 1 g protein/kg kroppsvikt? Jag blev riktigt mätt efter middagen och kunde inte äta mer protein. Borde jag minskat på fettet och ökat proteinet? Någon som kan svara på det?

Jag har bara gått promenader inte styrketränat

Zepp
0

Protein äter du för att bibehålla och underhålla dina muskler, för enzymer och lite annat.. man kan säga att de är essentiella!

Det är knappast farligt att underskrida sitt proteinbehov enskilda dagar utan det skall snarare ligga bra under flera dagar!

Har man en del kilon fettvikt man vill bli av med kanske man skall räkna med 1 gram per kilo normalvikt!??

Annars så tror jag allmänna kostråd säger 0,8 gram, men vi tillverkar ju en del glukos av protein så vi kan behöva lite mer!

Med hög fettandel av ditt energiintag tvingar du kroppen att uppreglera sin fettförbräningsförmåga!

malinmagnusson
0

okej tack :)

malinmagnusson
0

Andra dagen idag som jag testar att äta ett mål om dagen. Det gick väl ganska bra iaf. Jag åt samma mat som igår, stekt ägg & bacon. Jättegott!!

cnidaria
0

Försök att äta 10 gram protein till (typ, två ägg till). Proteinet är viktigt, det handlar inte bara om muskelmyosin. Det behövs i princip i varenda process i kroppen. Allt från organellernas arbete inne i våra olika celler till stadgan i vår hud.

Äter du allt under ett å samma tillfälle? Verkar mycket. Det går ju annars lika bra att äta två gånger per dag. För att få i dej "dags"behovet av C-vitamin kan du byta till gul eller röd paprika.

malinmagnusson
0

#70 Jag äter inte allt precis på samma gång. Jag äter mellan 18.00 och 20.00. Jag kan försöka äta 2 ägg till men måste då minska på fettet för att orka för jag blir riktigt mätt

cnidaria
0

Bra så, du verkar ha koll. Lycka till!

malinmagnusson
0

#72 Tack,

Om jag äter såhär idag mellan 18.00 och 20.00. Tycker ni det ser ok ut?

Energi kcal:

1481,30

Energi kJ:

6196,90

Proteiner:

57,19

Fiber:

0,57

Kolhydrater:

1,76

Vatten:

305,87

Alkohol:

0,00

Fetter:

Fett:

140,28

Kolesterol:

1460,20

E-mättade:

58,27

Mättade:

57,21

F-mättade:

15,55

Vitaminer:

A:

958,10

B1:

0,89

B2:

1,37

B3:

4,24

B6:

0,56

B9:

126,40

B12:

5,16

C:

60,00

D:

5,20

E:

13,82

Mineraler:

Fosfor:

822,00

Järn:

6,76

Kalcium:

179,60

Kalium:

719,90

Magnesium:

67,80

Natrium:

4335,30

Selen:

83,51

Zink:

2,58

50Gram Ägg stekt
50Gram Ägg stekt
50Gram Ägg stekt
50Gram Ägg stekt
50Gram Ägg stekt
50Gram Ägg stekt
50Gram Smör 80% fett
140Gram Bacon gris
30Gram Paprika röd

malinmagnusson
0

Det här har jag ätit idag:

Energi kcal:

1576,00

Energi kJ:

6588,65

Proteiner:

62,87

Fiber:

0,00

Kolhydrater:

1,30

Vatten:

168,27

Alkohol:

0,00

Fetter:

Fett:

148,57

Kolesterol:

1415,13

E-mättade:

43,53

Mättade:

81,11

F-mättade:

10,05

Vitaminer:

A:

1386,25

B1:

0,57

B2:

0,70

B3:

9,51

B6:

1,56

B9:

183,75

B12:

12,10

C:

0,00

D:

23,16

E:

8,29

Mineraler:

Fosfor:

1149,25

Järn:

5,71

Kalcium:

770,50

Kalium:

699,50

Magnesium:

74,50

Natrium:

1506,25

Selen:

70,52

Zink:

4,24

40Gram Brieost vitmögelost 28% fett
50Gram Ost hårdost 28% fett
125Gram Lax stekt
100Gram Smör 80% fett
25Gram Äggula
25Gram Äggula
25Gram Äggula

magma
0

Du har verkligen dragit ned rejält på kolhydraterna! Känner du av några omställningsbesvär? Huvudvärk, trötthett, matthet?

Så länge du inte äter några grönsaker alls (eller så gott som inga alls) eller lever, så är det antagligen en god idé att äta någon form av allsidigt vitamineraltillskott.

malinmagnusson
0

Ja jag har huvudvärk känner mig matt, men jag måste klara det. Tycker inte lever är så gott, äter paprika ibland men det blev ingen idag

magma
0

Ett tillbehör som är gott (enligt mig:) är riven eller strimlad vitkål. Man kan även göra någon form av syrlig dressing till, fick ett recept idag av min mamma som jag tänkte prova. Tror det var antingen äppelcidervinäger eller pressad citron, olja, svartpeppar samt om man vill örtkryddor. Man "slakar" vitkålen först genom att hälla över hett vatten.

Om du inte planerar att äta mer grönsaker än några strimlor paprika då och då, så bör du kanske köpa tillskott ändå och äta. Har för mig att Skaldeman åt Ledins komplett samt B-Calm.

malinmagnusson
0

ok tack, den där vitkålssalladen är nog god, kanske får prova det. Jag vill ju äta mycket grönsaker egentligen för det är gott. Tänkte bara att det kanske var bra att "avgifta" sig i början

Tilda-T
0

Ditt tänk med avgiftning är nog helt rätt men blir övergångsbesvären svåra så är det inte hela världen om man tar till lite gurka/tomat/isberg odyl.

Verkar som du har kommit rätt i lchf tänket, lycka till!Skrattande

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

malinmagnusson
0

Tack, idag har det dock inte blivit ätit så bra pga sjukhusbesök. Ingen direkt höjdarmat de bjuder på där

Denna kommentar har tagits bort.
malinmagnusson
0

Jag kommer inte att fortsätta skriva här av olika personliga anledningar. Ville bara meddela det. Jag får se vad som händer sedan, men just nu orkar jag inte.

Tack alla och ha det bra

[Columba]
0

Tack för att du meddelade. Ta väl hand om dej.

magma
0

Hoppas du tar hand om dig och snart blir att må bättre. Hör gärna av dig längre fram när det känns OK, och lycka till!!

Denna kommentar har tagits bort.
Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.