Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4490 ggr
Laurel
0

Göteborg?

Jag ska åka till Göteborg i sommar och undrar om någon har något tips av LCHF typ för det besöket.

Jag menar om någon vet var man kan köpa Sukrin, Bake Pro, om det finns någon restaurang där det är lätt att få LCHF-mat osv.

Tacksam för tips!

Tisdag
0

Såg att Downtown Freddys (som varit uppe i några trådar) tyvärr inte finns längre. Kanske kommit något nytt?

Kaksmulan
0

Dalblads Bakepro beställer du enklast och billigast (219:-) från Gymgrossisten, de har dessutom fri frakt just nu. Alternativt så går du till deras fysiska butik och handlar den för 219:-, eller så handlar du den på MM sports som har den till samma pris.

Life och liknande har den ganska ofta, men till ockerpris.

Hemulen
0

På hemköp finns ju allt möjligt man kan tänkas behöva, allt från fiberhusk till pofiber. Lidl har ju de bra korvarna. Gymgrossisten på Erik dahlbergsgatan. Sedan finns ju en massa hälsokostaffärer med alla möjliga grejer. Du kommer inte ha problem med att äta lchf här.

Det svåraste är att äta ute, men bara i den mån att man måste be servitriserna om andra tillbehör än potatis, pasta osv. Brukar inte vara några problem  även om det kan vara jobbigt att behöva fråga. Det borde vara som i sydamerika, där säljs alltid tillbehören separat från köttet (som är det huvudsakliga i måltiden) och man kan välja precis hur man vill.

#1 har de stängt?! Det var inte länge sedan jag var där och då hade de precis renoverat. Tråkigt i så fall, ägaren var en riktigt skön snubbe :)

Effie
0

Sökte på Downtown Freddys - och då stod det "Harry köper Freddys".  Vad det kommer att betyda har jag inte en susning om; det är väl bara att gå dit och kolla. LCHF står fortfarande med på hemsidan.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Effie
0

Gamle Port har grillbuffé kvällar och helger. Man väljer kött, några olika sorter, betalar efter storlek, och så finns det salladsbuffé till. Vad såserna innehåller har jag aldrig frågat om.

Vad heter restaurangen som ligger på tvärgatan till Linnégatan (Prinsgatan?). Det är väl någon grillrestaurang. Det var längesedan jag var där.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Laurel
0

Tack för tipsen! Ser fram emot några dagar i Göteborg. Måste fixa en karta så jag hittar till ställena ni tipsat om!

Roarkish
0

Jag rekommenderar Jensens Bofhus. Bra kött och de byter gärna ut potatis etc mot grönsaker eller liknande.