Wok
Jag har gjort ett inlägg på min blogg om wok.
Är det någon mer än jag som tycker att wok är det bästa tillbehöret till när man äter LCHF?
Bertil
Jag älskar wok! Favoriten är (färdigkokt) oxsvans, lök, vitlök, paprika, sockerärtor, squash, aubergine, och vitkål med chili, salt, peppar, gurkmeja och spiskummin.
Det går på ett kick och är fantastiskt gott!
absoulut! Wok är toppen! Men tillbehör kanske jag inte kallar det! Det ÄR själva maten de gånger jag gör det!
Jag gjorde väldigt god Squash-sallad till det grillade köttet som vi åt i helgen.
Tärnade squash och stekte lätt i smör, saltade lite på och blandade sedan med rödlök, majo, dijon-senap, kryddor o cf/gräddfil.
Det blev som potatissallad och med kött och grönt till så kändes det som en komplett måltid, vilket är ganska viktigt för mig.
Jag tillhör dom som inte kan äta kött med bea 3 ggr per dag.

# 1
Sockerärtor 
Förvällerr du vitkålen?
Spännande kryddmix.

# 3
Den salladen måste jag testa! Om jag förstått rätt måste den vara ljummen när du serverar den?
det finns fler recept på "fuskpotatissallader" härinne, bl.a. med rättika, men även med zuccini/squash och då äts den nog som vanlig potatisssallad, dvs kall. Kanske funkar ljummen med.
#5 Den hinner kallna innan man äter, men den är rumstemp. och det är gott!
Jag kan tänka mig att man kan blanda det mesta man brukar blanda i en potatissallad, kan funka öven med lätt-stekt squash.