Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2955 ggr
Monsun
0

törstig av LCHF

Hej! Har någon märkt att ni blir mycket törstigare i början av detta sätt att äta? Jag har nu följt denna kost i 5 dagar och har märkt att jag är mkt törstigare. Är lite orolig att jag har fått diabetes……

monica monsun

Bullan
0

Ne…inte farligt! Man minimerar risken för diabetes med denna kost, då man inte äter socker överhuvudtaget. Jag var också jättetörstig och drack litervis i början och sprang på toa stup i ett. Men så rasade vikten också :) Det är en del av avgiftningsprocessen, kroppen gör sig av med en massa vätska + annat skit i kroppen. Jag blir dessutom törstig…nu med…då förbränningen är högre än om jag inte äter så strikt :)

Som sagt …förmodligen INTE diabetes…utan detta ger med sig efter ett tag…med drickandet. För mig tog det kanske 3v…innan törsten lade sig…fast sedan gick jag inte ner lika fort heller i vikt.

Lycka till.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

[Saiva]
0

Hehe, jag drack som en kamel i första omställningsfasen. Var törstig JÄMT! Och sprang på toa flera ggr om dagen. Det lugnar ner sig efter ett tag Glad

Monsun
0

skönt - tackar för det!

monica monsun

MegN
0

Jag var också törstigare i början. Minns inte hur länge det höll i sig. Numera undviker jag oftast de allra saltaste matvarorna som t.ex bacon. Annars kan man ju tänka att det logiskt/traditionellt sett är mer salt i "sovlet" än i kolhydraterna…

zeretki
0

Jah också, fast jag tror det beror på att man får i sig mer salt och mindre vatten. Det finns ju vatten i grönisar och frukt. Jag har också skippat bacon nu, det smakar för salt! Tungans smaklökar mår bra av att bli avgiftad från socker. :)

navarro
0

Om man dricke lite mer och inte hinner bli torstig tror jag att man kan forebygga mycket onodigt. Jag far i alla fall huvudvark om jag inte dricker tillrackligt. Det var har pa sajten som nagon gav tips om att dricka mer, nar jag klagade pa huvudvark och och samtidigt dra ner pa saltet gjorde slut pa huvudvarken.

Mona-Stina
0

Det här inlägget var nyttigt att läsa  Skrattande  Jag törstar också ordentligt nu efter en dryg veckas LC-ätande. Skönt att höra att jag inte är ensam, vatten släcker törsten bra.

Gittan-Xyz
0

Jag törstar aldrig, men så dricker jag jämt och ständigt. Det sägs att när man törstar är man redan uttorkad.