Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-jag-behöver-måltidstips
Läst 903 ggr
5barnsmamma
0

Vad ska man bjuda på?

17-årige sonens flickvän kommer hem på middag i morgon kväll.Vad kan man bjuda på? Det står helt still här i huvet!

Jag antar att jag måste åka till affären i morgon då jag inte har någon pasta,potatis eller liknande hemma.Det är nog viktigt för sonen också om vi inte sticker ut allt för mycket och verkar jätte knepiga.

Hjälp mig snälla ni!!

mrsAngel
0

b jud på nån god fläskfilérätt, med sallad till till er och klyftpotatis till tjejen. och kanske nån god efterrätt som finns att hitta här på forumet?

Mervi
0

Jag hede min dotter + hennes familj + deras respektive på middag innan jul. Jag gjorde kycklingfilé i ugnen. Enkelt och  gott

Jag delade fileerna mitt i och stekte dem i smör och la dem i en stor form. Krydda kan man göra som man själv gillar. Jag tog nog bara salt och peppar. Sedan gjorde jag sås med grädde, creme-fraiche, kyckling-fond och andra kryddor och hällde över kycklingen, det blev ganska mycket sås. Sedan gratinerade jag det i ungnen tills det blev lite ljusbrunt och kycklingen blev genom stekt. Till detta hade jag ris och sallad. Ungdomarna åt med god aptit och ville har recept. Kycklingfile är ju ganska magert och torrt men på detta sätt blev det jättegott. Och de flesta gillar det.

Detta passa även till oss som äter LCHF.

5barnsmamma
0

Toppenbra förslag båda två,jag tror jag gör kycklingfilén…eller fläskfilén Tackar

Monsun
0

Mixa massor med parmesan och basilika i mixer till smulig sörja. Skär en ficka i en kycklingfilé per person eller så och fyll med så mycket gojs som går Stek sakta i massor med smör. Blanda ned resten av gojset i creme fraiche eller grädde och rör om. Värm. Bir jätte god sås. Servera med varma grönsaker (broccoli, med smält ost på eller bara smörstekt broccoli) Klyftpotatis. Jättegott och enkelt.

monica monsun

Gittan-Xyz
0

Jag hade grillat en god biff och gjort en sallad till + persiljesmör. Det kan ju alla äta.