Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 4632 ggr
dorita
0

äggmjölk

läser mycket om äggmjölk. Vad är de riktigt? Har letat efter recept, men inte hittat. Nyfiken att prova…

skogs-tolva
0

Alla har nästan en egen personlig variant.

Själv tar jag 2 ägg i mixer med ca 50-60 gram cocosfett och häller på ca 4 dl uppkokt vatten. Smaksätter ibland med vaniljpulver eller kanel.

Detta kan jag ha i kaffet istället för grädde eller som nödproviant om det inte blev rester över från middagen att ta med sig i matlådan…till jobbet Glad

ebet
0

om du använder 'sök på sajten' till vänster, så dyker det upp massor med äggmjölkstrådar. Sen är det bara att testa

Aniara4
0

Det finns ju väldigt många trådar om detta redan, här är den ursprungliga, och här är en diskussion om huruvida man kan få biotinbrist av att dricka äggmjölk för ofta. Därom tvista de lärde, tydligen!

skogs-tolva
0

Men Aniara!

Vad har biotin för funktion???

…undrar en som faktiskt inte vet…. Tyst

Aniara4
0

Det kanske är enklare om man håller diskussionen om biotin och avidin i en och samma tråd?

skogs-tolva
0

Hm, fanns det separat trådar för det… Ursäkta mig då!

Aniara4
0

Eftersom din fråga om vad biotinbrist är tycks ha uppstått från inlägget där jag skrev att det finns en tråd som handlar om biotinbrist så gissar jag att du har läst det inlägget och alltså vet att det finns en tråd som handlar om biotinbrist? Det är mycket möjligt att svaret på din fråga finns i just den tråden, det minns jag faktiskt inte på rak arm.

dorita
0

nu har jag provat äggmjölk. De var ju gott..hur mycket protein är de i 1glas(2dl)? Jag gjorde på 2ägg, 50gr smör o 3dl vatten.

elinmarkusson
0

Har en kanna äggmjölk i kylen jag med, gjorde på 2 ägg + 1 äggula, 50 g smör, 4 dl kokande vatten. Smaksatte med kanel och ingefära. Men ska sätta i lite vaniljpulver sen, nam nam.

MimLan
0

#8 Under "LÄNKAR" överst på sidan finns det många länkar till sidor där man kan kolla näringsinnehåll i mat, samt även länkar till verktyg som minmat.net där man kan få en sammanställd uträkning av det man matar in.

Men annars går det även att kolla på näringsdeklarationerna på paketen hur mycket de innehåller och räkna utifrån det.

dorita
0

jag smaksatte med kakao o vaniljsocker…