Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 3364 ggr
mezza
0

svimma!

Nu är jag trött!!!!

Jag har ingen lust att må som en potta!!

Ett anfall på förmiddan.

Och i eftermiddag har det varit luddigt helt…

Vi borde kanske ha en gnälltråd?

Jag vet inte var jag ska stoppa det här?Ledsen

navarro
0

Hej! Dricker du nog med vatten eller ater du for mycket salt? Nar jag madde som varst, fick jag dessa fragor har pa sajten och jag rattade till detta och mar battre.

mezza
0

Tack Navarro!

Jag försöker klämma i mig en och en halv liter rent vatten förutom enliter lymfdryck och te och choklad.

Jag tycker det skulle räcka.

Jag äter inte så mycket salt längre första veckorna var jag jätte saltsugen..

Mervi
0

Hur är det blodtrycket??? Låg Blodtryck kan ju ge swimningskänsla. Jag brukar blir lite yr när jag reser mig för häftigt, det känns inte kul men går över snabbt.

mezza
0

Jo jag har lågt tryck.

Men den där känslan när man resersig kommer när jag går också och sedan tar det kanske entimme innan den ger sig??

SvartKaffe
0

Hur är dina blodvärden (hb)?? Tycker du skall kolla upp det, inte är det normalt att svimma…

mezza
0

Normalt  blodvärde men dom har tagit ett helt koppel med prover vi får se om det ger något…

mezza
0

Nu får det vara slut gnällt!

Tycker nog att dimman lättar ska försöka med lite mat innan jag går in till gannen för att lyssna melodi festival.

Tack för att ni finns här och orkar läsa..

KRAMAR på er alla!

navarro
0

mezza, kan det inte vara lymfdrycken som gor att du kanner dig konstig ocksa? Jag har nu slutat med min enbarskur och skall borja med lymfdrycken nu, hade glomt bort det och har satt pa vattnet. Det blir lite senare eftersom klockan redan ar fem pa eftermiddagen, jag far val halla pa till midnatt, men det kanns bra att satta igang.

mezza
0

Pasi skrev en kommentar on att han inte trodde jag svimmade av några nejlikor om dom inte simmade i för mycket glögg.

Han hade nog rätt.

Ska försöka öka försiktigt på kolhydraterna och se vad som händer..

carolr
0

Lymfdrycken, vad är det?

Idag har jag känt mig lite yr i hatten några ggr (inte alkoholbaserat Skrattande )

och undrar ifall detta beror på vad jag äter/inte äter

Margareta
0

carolr: Du kan ha lite abstinens så här i början och det är hjärnan som vill ha kolhydrater. Enklaste sättet brukar vara att ge den fett istället.

Ta ostbitar (stavar/kuber) eller något annat fett…

Medan man ställer om skall man inte vara rädd att äta för mkt bara det INTE är kolhydrater från stärkelse (potatis, ris, pasta, bröd).  Lite frukt och grönt brukar många behöva i början.

Numer pensionär i Nynäshamn

carolr
0

Tack för svar!

Jo, det är nog så att man håller igen lite så här i början, ska tänka på det.

Ost och mejeriprod innehåller ju oxå kolhydr och ibland undrar jag ifall  man kliver över kolhydr mängden vissa dagar, jag har 20 gr som max. Finnd det ngn som har förslag på meny över  dagen?

Skulle vilja ha 15 gr.

Må gött alla!

Margareta
0

Vi brukar inte skriva menyer eftersom alla tycker om olika mat.

Du skall söka dig fram till en kost som passar DIG och inte apa efter hur andra gör. Då blir det som "veckotidningsbantning" att Du gör det här som en kur.

Det är en livsstil och då gäller det att hitta RÄTT från början så att Du finner en väg att följa hädanefter. Annars går du snabbt tillbaka till gamla vanor och har också fått tillbaka din övervikt.

Numer pensionär i Nynäshamn

carolr
0

Du har rätt!

Tack!!