Finncrisp?
Hej!
Hur var det nu med finncrisp? Ok eller inte och i så fall hur många/dag?
Och kaffe, ok eller inte, med mjölk eller inte?
Tacksam för svar! 

Det spelar ingen roll om det är Finncrisp eller något annat.. det handlar om hur mycket kolhydrater du tål per dag.. likadant med mjölken!
Kaffe är färgat vatten!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zepp: kaffe innehåller också lite kolhydrater väl? Har förstått att det är i liten mängd, men dricker man många koppar per dag så kan det säkert vara av betydelse.
Carrowi: som Zepp säger beror det helt på hur din kropp reagerar och hur pass strikt du vill äta. Prova en skvätt grädde eller äggmjölk i kaffet i stället för mjölk, mindre kolhydrater!
#2 Du måste dricka ca 1/2 liter kaffe för att komma över en kolhydrat. Kaffe innehåller så litet av allt att jag aldrig skriver in kaffet i Minmat.

Columba: Är det så pass lite? Läste någonannanstans att det var mer än så. Men det låter ju bra det. :-)

Om du dricker en liter kaffe om dagen blir det 4 gram kolhydrater enligt MINMAT!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Enligt fineli är det 3 g. Jag tycker för egen del att kolhydraterna är försumbara. Mätte riktigt min dagliga kaffemängd, som tycks vara 3 dl -1/2 liter om dagen. Mer än jag trodde. Om jag vill vara petig borde jag räkna med högst ca 2 kolhydrater om dagen.

Jag dricker 7 dl kaffe om dagen, så de kolhydraterna börjar bli ett faktiskt problem nu när jag försöker bli mer strikt. Det tillkommer dessutom kolhydrater från grädden i kaffet som jag försöker sluta med.

#0 Mjölk i kaffet kan lätt bli lite väl mycket kolhydrater, ta grädde istället.

Ang finncrisp så kan jag unna mig en någon gång då och då men då ska man vara medveten om att en Finncrisp innehåller 3,7g KH..
Men jag resonerar så att jag tar en med tre skivor ost och mycket smör på så känns det bättre.
Karm

Jag dricker hellre en liter kaffe om dan än äter en finnkrisp