Suketter
Hejsan!
Jag är ny här på sidan, och har ätit efter Lchf i ca 2,5 månader och har gått ner ca 10 kg.
Jag har varit runt på alla möjliga sidor om olika recept för att finna tips och ideér.
Har läst om att man kan använda sukrin, fast det är svårt att få tag på… min fråga är: hur är det med Suketter finns i vanliga affärer, Sukett bit och flytande står det att det innehåller 0 kolhydrater. Är det någon som använder dessa i tex bakning?

Jag använder inga sötningsmedel alls. Tycker det är bismak på dem alla
För min del går de konstgjorda sötningsmedlen bort då jag tycker de smakar illa men de går hur bra som helst att använda vid bakning. Det finns nog en hel del gamla recept här på sidan tex som kom till innan Sukrin fanns.
I mitt tidigare liv använde jag sötningsmedel till både matlagning och kaffe. I dagens läge vill jag sällan ha sött, efter över 1 år med LCHF. Nu använder jag sukrin närmast till maränger och att söta tex. lingon. Men det blir inte ofta.
Måste tillägga att häromdagen bjöd jag en vän och dottern på mina maränger. Vännen tyckte att marängerna var mindre söta än vanliga. Min dotter tyckte de smakade bara äggvita. Jag tycker att marängerna är mycket söta. Så smaken av sött och salt har ändrats radikalt.
Tackar för svar, och inser att jag var lite snabb med min fråga. Nu när jag tittat runt lite så ser jag flera trådar som handlar om just detta:))