kakexperiment
Efter att ha stått i 3 dagar och bakat till min dotters födelsedag (ja jag har väl inte bakat hela dagarna) och läst otaliga LCHF recept på kladdkaka och massa annat så blev jag lite frustrerad.
Jag vill inte ha i socker eller sötningsmedel eller choklad med socker i!
Dags att komma på något eget 
Jag tov en näve mandel och finhackade den. Vispade i 1 ägg och 25 gr smör vilket jag upptäckte va för lite för de blev aningens torra så nästa gång ska jag prova med 50 gr. Sen hällde jag i kokos så det gick att forma en stor boll. Lite kladdigt ska det väl vara. Smeten delade jag upp i ca 15 delar och rullade kulor i tron om att de skulle flyta ut vilket de inte gjorde 
Några gjorde jag ett hål i och tänkte lägga ett hallon där men det hade jag inga så det fick bli en jordgubbe.
Det här är en kaka jag kan tänka mig att äta till kaffet nu på kalaset då allt annat är förbjudet. Det är ju lite tråkigt att bara titta på. Sen är de ju sockerfria med så vi får väl se om jag kan lura på min släkting en sådan. Han är diabetiker men äter hej vilt av allt sött. Det är ju bara att höja insulinet brukar han säga 
Jag såg en sak jag var tvungen att ändra men det gick ju bra att ändra det direkt i inlägget
man lär sig något nytt varje dag

kanske får testa det där receptet nån gång :)
Men jag höll på att glömma!!!!!!!
Jag hade i lite bakpulver, knappt en halv tesked men det verkar inte som det gjorde någon nytta så nästa gång hoppar jag allt över det.
Ni som klarar ägg bra kunde kanske hälla i ett ägg till o prova hur det blir. Jag tål inte eländet så bra därför håller jag mig till 1.