Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 5506 ggr
ulf-jansson
0

Muskler

Sitter och funderar över om man blir friskare om man har mycket muskler ?

Om man inte blir det så kan det ju knappast vara ekonomiskt försvarsbart att skaffa några .

Nån som vet ??

Zepp
0

Det är väl tvärt om.. om man har för lite muskler mår man sämre!

Man har alldrig mer muskler än vad man behöver.. ju mer man använder dom så kompenserar kroppen och ser till att man har så det räcker!

Så tränar gör man för att orka träna i princip.. men det är knappast någon nackdel med muskler.. det är väl som med bilen.. i de flesta fall klarar man sig med en liten, men det är inte fel med en större när man så väl behöver!

Precis som fettväv är muskler oxå endokrina organ.. för mycket fettväv ger en för hög utsöndring av vissa hormoner och för lite muskler ger för låg utsöndring, det blir en obalans!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

dufva
0
  • Mer muskler är högre förbränning och utrymme för att äta gott
  • Bättre blodsockerkontroll
  • Man får en snyggare kropp Tungan ute
  • Bättre hållning
  • Stabilitet i alla leder (slipper ryggont)
  • Man orkar med en tillfällig påfrestning vare sig det gäller att lyfta nåt eller att bättre klara av en sjukdom.
Lena123
0

Självklart är det bättre med lagom mängd muskler än inga alls frågan är väl var gränsen lagom går…Obestämd

http://www.winthers-skafferi.se/

ulf-jansson
0

#1 Har man en lite bil och behöver en större brukar det gå bra att låna av nån annan :)

#2 Mina funderingar började när en i våran firma hade börjat träna för att orka med att jobba och bli av med just ryggont , då kanske det kan hjälpa med träning för ryggen .

För min del så tänker jag så här

1) Äta gott kan man göra fast mindre

2) Blodsocker har iaf inte jag problem med och än mindre så länge som man äter bra

3) Är man hopplöst ful så vetifan om några muskler skulle göra nån skillnad :D

4) Hållning skulle ju kanske vart bra att ha

5) ont i leder och rygg får jag bara om jag måste låna nån annans sele som är felinställd tror inte att muskler hjälper mot felbelastning

6) Sjuk är man inte så ofta . Orka mer sitter oftast i huvudet och inte i musklerna

Om man tränar sig till muskler som drar 1000 kalorier mer om dagen så kostar det ca 8000 kr mer varje år i mat . Därtill kommer kostnad för gym + förlorad lön om man istället hade jobbat den tiden .

Men visst skulle det vara skoj att ha haft muskler som syns nån gång i livet så kanske man skulle prova på det när man går i pension . Nu skulle dom bara vara i vägen och det skulle bara gå saktare att jobba har jag fått för mig .

Tack för svaren !!

Pasi
0

#4 Den verkliga vinsten är minskningen av arbetsskador som är allt annat än ovanliga (rygg-, axel. och nackproblem…sen- och muskelskador).

Dock tillkommer risken att skadas under träningen.

[vaargen]
0

"Om man tränar sig till muskler som drar 1000 kalorier mer om dagen så kostar det ca 8000 kr mer varje år i mat . Därtill kommer kostnad för gym + förlorad lön om man istället hade jobbat den tiden."

Nu hinner jag inte leta källor, men har för mig att ett kg muskler förbränner 100 kcal/dygn(och ett kg fett 40?), så då behöver du bygga på dig 10kg muskler med samma mängd fett på kroppen(som visseligen %-mässigt blir mindre) och det är ju inte det lättast direkt.

Sen varför skulle 1000 kcal kosta så mycket som 8000? Smör är billigt och bra energi källa(ca 1kr för 161 kcal) så lägg på 150g smör om dagen så klarar du dig bra :D

Lena123
0

Jag har själv en reumatisk sjukdom sedan 5 år och för mig är det iallafall nödvändigt att träna för att hålla muskler och leder i så bra skick som möjligt.

När jag var som sämst i lederna klarade jag bara av att gå på handträning samt vattengymnastik.Tränade dock på envis som man är och 4 månader senare kunde jag gå på spinning och skivstångspass på friskis&svettis utan problem.

Då hade min styrka i händerna ökat med ca 50% trots att sjukgymn. tyckte att jag hade normal styrka vid första mätningen…

Kontentan av detta är väl att så länge man är frisk kanske man inte behöver träna annat än för syns skull men om man får problem med rygg,leder eller annat så är det bra om man har vältränade muskler i grunden…

http://www.winthers-skafferi.se/

JigokuShoujo
0

Man får väl inte fler muskler när man tränar, utan större och/eller uthålligare?Flört

/wisserbesser

Effie
0

Lite off topic, men jag har träffat och pratat med en del män från KiF, och jag har inget minne av att någon varit ful Tungan ute.

Fast om jag ska hålla mig lite grann till ämnet, så tycker jag att lite lagom med muskler aldrig gör något sämre.

För min egen del tänker jag skaffa lite mer muskler runt magen för att sjunga bättre, och för att jag inbillar mig att risken att få ont i ryggen minskar. Muskler att kånka med har jag nog redan (medfött?).

Visst går det. Om inte annat, så går det galet