Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3266 ggr
veronica-ifokus
0

Frukost?????

Har läst ur boken gi-noll med Sten Sture Skaldeman om lchf och blir så fundersam när det gäller frukosten. Jag har läst här på sajten att man kan äta turkisk yougurt blandat med keso eller grädde eller fjällfil med några bär och musli bestående av solrosfrön,pumpafrön och kokos, men i hans bok rekomenderar han ägg eller sallad. Känner mig kluven. Funderar på att försöka köra hans " + 25 program" Men äter ju gärna yougurt på morgonen då det är helt klart det enklaste att ta med. Vad rekomenderar ni??? Någon som kan hjälpa mig. Är öppen för nya ideer,förslag.

MVH Veronica.

mikaelj
0

Du måste inte äta frukost om du inte vill, förresten.

MimLan
0

Din fråga handlar om enkel mat att ta med?

Makrill i tomatsås-burkar är nog ännu enklare. Färdigkokta ägg. Kanske med sill till. Jag kör vanligtvis färdigstekta ägg. De ligger väldigt platt och fint i ryggsäcken. Platta hamburgare/färsbiffar. Där kan jag komplettera med lite ajvar och majonnäs.

Det är bättre att äta riktig mat vid måltiderna, än att ha ett fokus på mejerier, som mättar mindre, och ger oproportionerligt insulinpåslag.

Zepp
0

Kokta ägg är lätta att ta med.. och ost.. och majo!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Effie
0

"Problemet" med LCHF är att du får bestämma själv vad du ska äta. Du får hitta din egen väg, beroende på din kropp och din smak. Vad gäller frukost…vissa äter fet fil på morgonen. Vissa undviker mejeriprodukter helt. Vissa äter ägg i olika varianter - stekt ägg med bacon, omelett, kokt ägg med smör, äggmjölk. Vissa äter rester från middagen. Vissa äter smörgås med olika varianter av LCHF-bröd. Och vissa äter, som mikaelj påpekar, inte frukost alls. Som t.ex. jag.

Det är bara att prova sig fram; vad som funkar och vad du trivs med.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

veronica-ifokus
0

Tack!! Jag är en riktig frukstmänniska och makrill va ju ett bra förslag!!!

veronica-ifokus
0

Oj, det rasslade till med olika förslag. Jag tackar så mycket =)