Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 5561 ggr
magma
0

OT! Utmaning till spelgalningar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland (hrrrmmm) så sitter jag och slösurfar på andra sidor, medan jag väntar på att det ska dyka upp nya trådar eller svar här på kif. Numera har jag hittat det perfekta tidsfördrivet- Bubbelpussel!

Så om det finns fler som ibland roar sig med att spela dylika spel, så har jag en utmaning och en undran om:

A: vem klår mig först?

B: Vem blir i slutänden värst?

Lägger in en skärmdump på mitt eget personliga rekord på 471'400 poäng- hoppas det finns några som har lust att anta utmaningen.Skrattande Kanske kan vara något för oss nattugglor att pyssla med när aktiviteten här är låg?

magma
0

Ett tips: Kan tillägga att det inte fungerar så att bubblorna flyttas ned automatiskt efter ett tag, utan det beror på en annan faktor…

kaisakavat
0

Vilken faktor e de?? Obestämd

Orkade inte lista ut det själv, spelade det där spelat mkt för några år sen, men inte längre.

Antar INTE din utmaning.. nån annan får klå dig! Flört

magma
0

Va, gör du inte!! Asch… Tänkte jag skulle få lite sällskap.Flört

Det är på det viset att så länge man skjuter iväg bubblan så man får ihop tre st så försvinner de, så långt fattade jag i början. Men så kom jag på sent omsider att det var först när man inte fick ihop till tre st som bubblorna flyttas ned. Inte varje gång, men varannan/ var tredje. När jag kom upp i ett par hundratusen poäng och fick bort alla från skärmen så fördubblades poängen också:)

kaisakavat
0

Jaja, det fattade jag.. det där med att det händer när man inte får in träffar.. Tänke du hade någ magiskt knep, utgick från att du är mkt smartare än jag!! Skrattande

Kanske antar jag utmaningen ändå? Brukade köra det där medan jag lyssnade på böcker.. lagom lätt för att jag ska kunna göra båda samtidigt! Tungan ute

fellfrosch
0

Jag HAR varit bra på det!  Jag kanske bara måste värma upp ;D Men jag SKA slå dig!

magma
0

#4: Haha, näe, är nog inte smartare än dig!! Jag spelade det där spelet för flera år sedan, och fattade det inte förrän häromveckan när jag återupptäckte det igen!

#5: Bring it on! CoolSkrattande

JAUS
0

Tyvärr så är jag urusel på pusselspel. Dessutom slutade jag spela aktivt för över 7 år sedan.

magma
0

Asch då. Då får jag hoppas på kaisakavat (kanske;) och fellfrosch.

Som för övrigt är en ny signatur för mig här på kif, kul! Jag måste ha missat dig tidigare.

Har du värmt upp ännu?Oskyldig

JAUS
0

Här är resultatet efter mitt tredje försök.

magma
0

Aah, du har kommit igång, kul! Det är ganska lätt att bli sittande läänge, åtminstone för mig… Så jag ska inte börja en ny omgång just ikväll, sängen hägrar;)

JAUS
0

Jag har blivit av med mitt spelberoende helt och hållet så det är ingen risk för mig. Jag har inget behov av spel längre, jag har redan spelat mer än de flesta kommer att göra under hela sin livstid, så jag tänker ej fortsätta med denna utmaning mer.

maxiq
0

Dumma dumma magma! Du lockar ned en gammal Tetris-missbrukare i fördärvet igen… Dessutom har jag defekt färgseende så det underlättar inte direkt att de gula, grön och turkosa bubblorna ser likadana ut. :-|

magma
0

Det behöver du absolut inte JAUS!

Maxiq: tänkte väl att det skulle finnas en som du som lurade därute någonstans… *hehe* Tetris forever!

Jag spelade mycket förr, när jag fastnade för det gamla hederliga Diablo och Zelda. Men sedan fick jag barn och kunde lyckligtvis skaffa mig andra intressen, helt enkelt genom att det inte fanns tid eller ork för att spela i någon större utsträckning.

Men det här är liksom samma sak om och om igen, så efter några veckor är det ganska uttjatat. Och när jag kom upp i så många poäng så tänkte jag att attans, nu kommer jag aldrig orka klå mitt eget rekord! Så då tänkte jag, att varför inte göra Maxiq en tjänst och erbjuda honom en liten, liten chans att klå mig? CoolTungan ute

Tvillingsyster
0

Upp till 25-års åldern tyckte jag om att spela, men de sista 35 åren har inte känt det minsta sug åt det hållet.

fellfrosch
0

Jag slutade spela vid två för då började jag se suddigt! Men jag börjar lära mig taktiken nu så passa dig! Flört  Men jag kom bara upp i 60000 som mest -.-

maxiq
0

Jag gav upp vid kvart i två då alla bubblorna hade flutit ihop till en enda rödgrön röra och de tycktes hånflina åt mig. :-/

Tror jag var uppe i 56tusen…

ulf-jansson
0

Det var ett ganska skoj spel . Såg till att sluta spela när jag hade tagit dig magma med inte allt för mycket , så du ska ha en chans att ta tillbaka rekordet .

Men jag tror att det behövs mer skicklighet att klara ut spelet med minimalt med poäng .

spadermadam
0

Jag fattade nog lite fel för jag trodde att ju fortare man rensade spelplanen desto mer poäng blev det. Men det verkar vara tvärtom att man ska hålla spelet i gång så länge som möjligt för att få höga poäng.

Vet inte om jag är "bra" på detta eller inte men jag lyckas i alla fall rensa bort alla bollar och får en ganska låg slutpoäng.

magma
0

Aaah, grattis Ulf! Skrattande Och ja, du har säkert rätt vad gäller skickligheten kontra poängen…Tungan ute Vi kanske skulle köra den varianten istället?!

fellfrosch
0

Ja det tycker jag vi kan göra istället iaf Skrattande

andreas0
0

#0, Det där spelet kopierar en gammal klassiker som heter Puzzle Bobble som kom i mitten på 1990-talet.

Jag har aldrig spelat originalet, men en annan kopia, Frozen Bubble, har jag spenderat många timmar med. Enligt min åsikt är det den bästa moderna versionen av Puzzle Bobble.

Det finns en javaversion av Frozen Bubble som man kan spela på internet här. Testa gärna den istället, den har en mer genomtänkt bandesign, och man kan jämföra hur "bra" man är genom att kolla vilken nivå man kom till. Varning: Det är rejält beroendeframkallande.

Klarar ni att ta er till nivå 100?

kilotina
0

Jag hinner inte spela nu, har lunchrastRynkar på näsan

Men annars brukar jag spela på king.com när ledig tid finns - och det är inte ofta så här på den ljusa sidan om året.

Ha det bra och hoppas du hittar något att "klå"

kilotina
0

Ah, jag hann i alla fallSkrattande

Har aldrig spelat det innan så jag antar att det var därför som jag var så dålig något på 10.000 fick jagObestämd

Men jag kanske blir biten på det här…….

[Anega]
0

Det där var ett jobbigt spel, tar ju aldrig slut…

orkade inte spela längre än till på 84000 men vet inte hur man får in en bild.

flikkan77
0

Är inte alls så bra på det här spelet! Men fast är jag… SkämsFlört

"You just have to belive…"

magma
0

Haha, ja det är ett ganska kul tidsfördriv!

Andina
0

48600-nånting… Tidsfördriv är namnet - spelet fördriver min tid alldeles för långt…

Konstigt att det ska vara så svårt att sluta… Äh, bara en omgång till… Sista omgången nu… Näe.. bara en vända till… Efter nästa vända måste jag sluta o göra det jag 'måste' göra… Se'n så…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

magma
0

*s* Känner igen det där…

ulf-jansson
0

#19Glad Tack

Vi kan ju tävla i både högst och lägst poäng . Här får ni nått att bita i . 46 960 som lägst . Nu slutar jag spela Tills nån har tagit rekordet åt nått håll . Lycka till !

Andina
0

#29 - #24 fick ihop 84000

(mitt personbästa: 48680)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

magma
0

Ulf: Då lär jag ju säga grattis igen! Hmm, ska ge mig på det ikväll, nu vågar jag inte ens börja för jag har eg inte tid…

flikkan77
0

Hmm, fanns ju så många andra roliga spel på den sidan med!! Nästan farligt det här.Flört

"You just have to belive…"

Bookjones
0

876020 Medansjag lyssnade pa Jimmy Moore och Sally Fallon!

Jennix
0

Kan rekommendera detta spel.

http://www.puzzlegeddon.com/

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

fellfrosch
0

Jag ger mig.

fellfrosch
0

Bara för de fick jag 92210 Skrikandes Men nu ger jag mig

magma
0

Aaa, ger du upp fellfrosch! Väl mött:)

Jennix: Fattade för att man inte spelar oline, utan laddar ner en demo där och sedan köper en fullversion? Eller har jag fattat fel? Ska undersöka närmare senare ikväll!

Jennix
0

#37 Jo, det var mest demon jag tänkte, att man kunde testa om man ville. Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

andreas0
0

Jag kunde såklart inte ignorera en sådan här utmaning särskilt länge.

Jag lyckades slå rekordet i tävlingen om vem som kunde klara med minst poäng. Nya rekorded är 24080. Skärmdump är med som bevis. Nu får ni se till att slå mig så jag får försöka igen. Glad

ulf-jansson skrev: "Nu slutar jag spela Tills nån har tagit rekordet åt nått håll"

Dags att sätta igång igen!

andreas0
0

Jag förstår inte varför skärmdumpen inte kom med här på KiF, nåja, jag laddar upp den till ett annat ställe istället:

Klicka här för att se skärmdump.

ulf-jansson
0

#39 Det där lär jag nog aldrig klå Cool 

Jag som hade tänkt programera mig till sömns men nu får det väl bli att skjuta bubblor tills man somnar istället

magma
0

#39: Bravo, grattis till nya rekordet!Skrattande

Förstod väl att jag skulle lyckats lura fram några spelnissar ur vassen och in i fördärvet efter ett tag… *moahaha*

andreas0
0

#41, Jodå, det kan du.

Här är lite tips:

Försök att göra ett hål i mitten, rensa så långt upp du kan, istället för att försöka rensa kulorna jämnt. Har man tur så kan man lyckas ta bort en hel hög på sidorna på en gång genom att ta bort alla från den sidan lite högre upp.

Det går att få in kulorna på en del ställen där man inte tror att det skulle gå. Våga ta lite risker, experimenta lite. Tänk inte för mycket, försök att få in känsla för vad som går istället.

Det går att studsa kulorna på väggen, utnyttja det för att få in kulorna i andra vinklar än vad som hade gått annars.

Får man bort alla kulor av en färg så har man en stor fördel, för då kommer det inte att komma mer kulor av den färgen, vilket gör det betydligt lättare.

Använd reset-knappen ofta, om det ser ut att gå dåligt så börja om istället för att slösa tid på den omgången.

ulf-jansson
0

#43 laddar för fullt med lever grädde och svamp , nu ska koncentrationen upp på max Tungan ute . tack för tipsen . Däremot ska man akta sig för att ta för många i ett och samma skott då detta ger onödigt mycket poäng

andreas0
0

#44, Fast å andra sidan kanske det är viktigare att rensa spelplanen så fort som möjligt än att undvika den extra poängen som det ger. Det utgick jag ifrån i alla fall.

tamari
0

Ja det var beroendeframkallande. Bubbelspelet alltså på kaninkul.com. Först fick jag bara 2500 poäng för jag hade inte riktigt fattat poängen! Försökte på nytt och nu bar det av! Jag fick hela tiden mer bollar och trodde att jag skulle vara tvungen att sitta hela dagen. Men till slut tog spelet slut och jag kom upp till ngt 61000 poäng!

Nu skall jag klippa gräsmattan för att få bort stelheten i axlarna!

Om det regnar på midsommarn så vet jag vad jag gör! Jag skall ha mera poäng!!!

tamari
0

98250 poäng!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag kunde inte kopiera poänglistan (hur gör man?) men ett bra resultat! Trodde det aldrig skulle ta slut!!! Konstigt att de inte sparar ens resultat som tex i King.com och andra också. Jag vill ju alltid spela ett bättre poängtal, tävla med mej själv, alltså! Och vill ju att det ska stå vad jag har haft för poäng!

Är jag spelberoende? Jo tidvis!

magma
0

Skrattande

Ska sitta en stund nu med bollarna, ska snart hem och sova efter nattpasset…

ulf-jansson
0

Lyckades med det omöjliga , men tid tog det . Nya rekordet 20240

andreas0
0

#49, Glad

Då får jag väl sätta igång igen då! Fast jag tror inte att jag kommer att lyckas slå det inom den närmsta framtiden.

magma
0

…suck… In't jag heller.GråterFlört

magma
0

pust, det bästa jag når ner till är 35 560 poäng..!

magma
0

Nästan ivarjefall… *s*