Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 663 ggr
Monsun
0

inget sockersug

Hej! Jag är nu på dag 6 av LCHF mat. Har inte gått ned något i vikt (vilket jag verkligen vill göra) men har märkt att allt sockersug är borta (i princip). Förut ville jag alltid ha mörk choklad efter lunch och middag men inget sug dessa dagar. Utom igår då jag var ute och åt med en  kund (oplanerat) och åt kycklingspett med lite couscous. Jättesugen på choklad efter det. Tankeväckande!!
Förut var jag också alltid tvungen att äta mellanmål båda på förmiddagen och eftermiddagen - nu blir jag inte hungrig förrän det är dags att äta.

Om nu bara viktnedgången kommer också så blir jag helnöjd!

monica monsun

mezza
0

Grattis!

Jag som inte heller gått ner något nämnvärt är lycklig varje dag att slippa suget!

Ska vi ner i vikt så kommer det men det blir att hålla ut tror jag..

Monsun
0

Ja jag ger detta 1 månad (till slutet av vecka 9) sen ska jag utvärdera. Men jag hoppas att jag mår bra och att jag har börjat gå ner i vikt för det känns helt rätt. Och jag har alltid gillat smör och det är så skönt att kunna äta utan dåligt samvete.

monicamonsun

Mervi
0

Det var säkert Coucousen och någon krydda i kycklingen som utlöste suget.

mrsAngel
0

har hållt på 2 veckor med det här. vikten har minskat lite, men jag håller med monsun, har inget sötsug längre. inte heller sug efter mackor, mackor, yoghurt, mackor…. så skönt!

var i dag på dopkalas, haft lite ångest inför det för jag visste att de skulle servera prinsesstårta, som jag bara älskar och lugnt skulle kunna sätta i mig en hel tårta av själv. nåja, en halv iallafall.

hursomhaver, först bjöds det på buffé, käkade ost, (ingen fralla), rostbiff, kalkon, kyckling och parmaskinka (ingen potatissallad) lite grönt. så tårtan då….. tog max 8 teskedar, små dessutom! blev imponerad själv! hade det varit innan LCHF så hade jag passat på och käkat många bitar. yes, yes, yes!