cafétips
Går i tankarna att starta ett eget kafé då jag börjat tröttna lite på det nuvarande jobbet jag har. 
Eftersom jag själv äter LCHF så gott det går (tyvärr fuskat alldeles för mycket på senaste tiden) så skulle jag vilja ha möjlighet att servera LCHF-vänlig fika/mat på mitt förhoppningsvis framtida fik.
Någon som har lite roliga och lättanvända idéer på vad som skulle kunna serveras? Är helt blankt i mitt huvud just nu.
Gärna rätter som lätt kan anpassas till att göras till oLCHF för de som inte äter det så att man inte behöver ha tusen olika saker på menyn.
Ska fortsätta tänka själv självklart 
Ägg och bacon, med potatis för de som vill? 
Sallader av olika slag med och utan pasta/bulgur osv.
Vanliga caféer har redan idag feta röror i/på sina mackor, salladerna kan vara lka flexibla, en bra grund som funkar rakt av och så lägger man till en massa blad för de som vill ha.
Pajer med alternativt pajskal. Det skulle säkert gå att göra glutenfritt, så blir de som måste äta det också glada! Och som sagt sallader utan pasta (eller med frivillig pasta ska man kanske säga).

Olika röror att äta med grönsaker till. (Går ju att ha på baguetter)
Kanske hamburgare med salladsblad runt istället för bröd.
Tacotallrik, bara att lägga till tacochips till icke-lchfare.
Någon fikavariant med olika ostar kanske.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jag har börjat baka lite ur LCHF-kakboken som jag beställde på nätet.
Har provat att göra kladdkaka men i muffinsvariant (för att kunna ta upp 1 st vid behov), jag delar muffinsen på mitten, brer sen på att lager med mjuk (misslyckad) tryffelsmet emellan, ytterligare 1 lager tryffelsmet på toppen, vispad grädde och några hallon.
Det blev fantastiskt gott & mäktigt! Och der vädigt trevligt ut på tallriken - kan varmt rekommenderas.
Skulle kunna serveras som en LCHF-bakelse. Inget mjöl och inget socker, bara lite sukrin.