Hej alla!!
Är ny när det gäller lchf och hittade hit av en slump eftersom min egen fotoblogg heter i fokus =) I allafall så har jag börjat med lchf i torsdags, eftersom jag har ca 15 kg övervikt och jag har bestämt mig att verkligen satsa nu effter flera års upp och nedgångar med vikten. Har pysslat med lite gi innan. Men nu funderar jag om det är olika faser och menyer man ska följa. jag kör bara protein, sallad och lite gräddsåser till lunch och middag. till frukost äter jag keso 1/2dl, lite fjällfil 2-3 msk och några hallon toppad med 2 msk musli som jag gjort själv bestående av pumpa & solros frön, kokos och kanel. Mellanmål har inte blivit av men idag kände jag att det hade varit en bra grej. Finns det något snabbt som man bara kan slänga i sig i farten typ proteindrink eller liknande?? Vad tror ni som läser detta och är rutinerade är detta ok???Vill verkligen satsa nu på detta så jag vill och hoppas att jag äter rätt så det ger resultat. /veronica

Det är bättre med ägg och bacon till frukost, men fil och hemgjord müsli behöver inte vara dåligt, det beror på hur strikt man måste vara, och det vet man inte förens man testat. Vad gäller snabba mellanmål så är en burk makrillfilé eller två utmärkt, går också bra med lite ost, någon ölkorv eller liknande.

Vi brukar säga att det finns en fas.. LCHFfasen.. sen e det bara att köra på!
Näe.. jag skämtar.. man kan börja som Atkins eller GI-viktkolls introfas om man vill ha en kickstart.. max 20 gram kolhydrater!!
Fast jag menar att man kan ta det i sin egen takt.. trappa ner tills man börjar gå ner i vikt.. har man tur behöver man inte vara speciellt strikt!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.