Illamående på nätterna
I natt hände det igen, jag vaknade av att jag mådde illa och var tvungen att springa på toa. Sen jag började med LCHF i aug -08 är det här nog 5e gången jag får vara med om detta. Inträffade aldrig förut, och jag undrar varför? och är det någon mer som har problem med det här?
Det ser alltid ut på samma sätt: Jag börjar drömma om mat, samma maträtt om och om igen, vaknar till, men inte ordentligt. under tiden jag drömmer börjar jag må illa (eller är det kanske tvärtom, jag upplever det i denna ordningen iaf) tillslut vaknar jag upp ordentligt ur min dröm och sömn, inser att jag mår såpass illa att jag måste springa på toa och spy. sen kan jag lungt gå och lägga mig igen, illamåendet är borta och jag sover gott resten av natten. inatt jobbade jag och sov alltså på jobbet. då jag ändå sover ganska "lätt" på jobbet så vaknade jag ganska tidigt i illamåendet och då det inte kändes så lockande att sitta och spy på jobbet så tänkte jag "bättre att förekomma än förekommas" så jag såg till att bajsa istället och illamåendet avtog efter nån timma. men varför blir det så här? jag kan inte sätta det i samband med att jag ätit något, det har varit olika rätter på både dag som kväll vid alla tillfällen. inte heller kan jag säga att jag ätit väldigt mycket, det finns dagar jag ätit mycket mer utan att märka något.
vad är det här?

Kan det hänga på hur långt innan du går och lägger dig, som du äter din sista mat för dagen?
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
I början mådde jag också illa och kräktes en natt, pga att jag ätit kokosfett för sent på dagen. Tror att fler här har rapporterat illamående av kokosfett. Själv fick jag vänja mig sakta vid kokosfettet, men nu, efter en kur kollidalt silver, så kan jag äta mycket kokosfett när som helst på dagen och mår ändå inte illa.
En tanke bara, det är kanske något annat för dig.
om du ätit lchf så länge tror jag inte det är något specifikt relaterat till kosten - magåkommor kan man ju utveckla med tiden oavsett kost. Jag hade mer liknande besvär *innan* jag började med lchf istället under en period i mitt liv och då hade jag även magkatarr (alltså inte bara när jag fick anfall av illamående, utan generellt under den perioden)
Jag upplevde detta fenomen tidigt på påskdagsmorgonen. Vaknade efter drömmar om mat, ägg och räkor och att jag mådde illa. Vaknade upp och mådde så vansinnigt illa så jag fick be min sambo att springa o hämta en hink… satt där ett bra tag och försökte att andas mig igenom illamåendet. Gick över till slut. Det hade ingenting med kokosfett att göra.. kanske för mycket ägg, vilket får mig att känna kväljningar bara jag tänker på ägg. Klarar inte av att äta ägg längre.. urk! 
Jag har liknande erfarenhet, dock händer det inte om nätterna och jag kräks inte. Däremot är det massivt illamående med kallsvett som forsar tills allt är tömt ur tarmarna. När allt kommit ur är det fint igen, kan äta direkt på utan att det gör något. Det händer inte så ofta heller, men det är specifikt och jag har inte haft det så här innan LCHF.
Jag har mått illa ibland när jag ätit för mycket fett. Jag tror inte det behöver vara just kokosfett utan för mycket fett över huvud taget.
#5 Låter som förstoppnings illamående 
#5 Det är det inte.

#1, nej
kokosfett äter jag i rikliga mängder varje dag, tror inte att det skall sätta magen ur spel bara vissa nätter.
om det är något annat, som inte är kostrelaterat, kan man ju fråga sig varför det sker med så långa mellanrum? 1,5 - 2 månader ju…
Jag har vaknat en gång och kräkts på natten, och då hade jag ätit kokosfett sent på eftermiddagen/kvällen. Mår inte illa alls av kokosfett om jag äter det tidigare på dagen! Märkligt men sant.