Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 4088 ggr
sophia007
0

Enkel mat

Jag försöker precis komma ihång, steg ett är att få bort allt socker ur kroppen. Har upptäckt att keso med lite hallon eller blåbär är himla gott och får mig "nöjd" så att säga, är det okej att äta?? Det är väl lite för lite fett i kanske men jag äter gärna fet ost så det ska väl inte vara något problem.

MimLan
0

Det är okej om det fungerar för dig.

Wtn3
0

Som lite kvällsmat eller efterrätt för att hålla sockermonstret i schack är det väl okej om du ändå når de resultat du önskar, men använd det inte som måltidsersättning, kroppen behöver riktig mat, både för fett, protein, vitaminer och mineraler.

sophia007
0

Jag äter ägg och bacon och steker kött också så det är inte bara det jag äter. Målet jag strävar efter är MASSOR med kilo men de har suttit ett tag så de kan ju sitta ett tag till, tills jag kommer i rätta gängor.

Wtn3
0

Dåså, då är det säkert okej att du äter lite keso och bär ibland, blandar du i lite grädde, vispad eller ovispad, blir det fetare. Om både måttbandet och vågen står stilla under lång tid kan det vara värt att stryka bär och mjölkprodukter, de är ett relativt vanligt problem för de som stöter på problem (vilket dock långt ifrån alla gör)

sophia007
0

Vad bra tack! Då har jag en ände att börja i i alla fall. Efter två dagar utan sockr vaknade jag jättelåg. Blev inte bättre av att gå till tandläkaren. Lite piggare nu men ja, det är hur svårt som helst! Sluta röka var piece of cake i jämförelse!

Lojs
0

Drick lite kaffe eller te till, med kokosfett i, så kommer ju fetthalten upp. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

LatMask
0

Makrill (på burk, jag tar inte med så mycket tomatsås) blandad med en klutt majonnäs är helt OK, och stävjar sockerdjävulen ordentligt!

sophia007
0

Ja makrill är ju jättegott! Men inte tomatspåsen? Fasen… Gråter

LatMask
0

Jag tar med det som sitter fast på makrillfilén, det blir väl en tredjedel av tomatsåsen, precis lagom för gottijoxröra…

opssk
0

Jag brukar äta keso med creme fraiche=jättegott!