Min vän är borta
I dryga tretton år var han min trognaste vän.
Min lilla Norfolkterrier.
Idag fick han äntligen somna in.
Saknaden är öronbedövande.
Behövde bara skriva det.

Beklagar.

Beklagar. Sorg är tungt.
Beklagar sorgen. Det är tungt.

Beklagar. Sorgestenen är kantig och vass och det tar tid innan den slipas till en rund och slät tröstesten.

Tenker på deg. Man hører tasserne over golvet lenge etterpå.
Usch, känner med dig. Har själv en 13-åring hemma - hoppas hon får stanna länge till
Usch ja, att förlora en kär fyrbent vän är hemskt tungt. Tröstkramar till dig.
Jag gråter med dej.
Jag bävar själv för den dagen det händer mina hundar. Har två taxar, den ena åtta och den andra sju år. Så jag hoppas jag får höra dem tassa omkring ett tag till.
Kramar till dej !
Nej, så trist! Dessa fina söta vänner.. 
Jag fick säga hej då till min katte förra året. Ont i hjärtat..
Kram till dig!
Känner med dig. Har varit med om det och vet hur jobbigt det är. Men efter en tid kommer det kännas lite lättare. Du får vara ledsen, det är o.k.
Har skaffat en ny vovve för över 2 år sedan.
Kram
Åh! Jag känner också med dig. Har en 2½åring här hemma som tassar omkring. Hoppas få behålla honom länge än. Men jag minns när vår första hund fick somna in… Det var första gången jag såg pappa gråta.
De är familjemedlemmar värda sin vikt i guld och det är fullständigt vidrigt när de försvinner.
Ta hand om dig!
Skickar tröstekramar i cyberrymden - och den här! Regnbågsbron.

Känner med Dej. Vet vad Du går igenom. Själv har jag tagit farväl av två Golden och det är såå svårt. De blev 10 år och nu har jag en Golden som är 10 år. Hon är piggar än de tidigare, så jag hoppas att få behålla henne ett tag till. Tröstekramar till Dej.

Tack, alla underbara människor, för era tröstande ord!
Jag förstod att det skulle bli tungt, men inte riktigt hur. Trodde själva stunden skulle vara svårast. I stället var det att komma hem till ett tomt hem. Jag går och lyssnar efter tassarna och andetagen. Tittar mot de platser där han brukade ligga. Han skänkte en trygghet till hemmet som jag nu saknar.
Men sorgen är en del av livet. Så småningom övergår den förhoppningsvis till lyckliga minnen.
Än en gång; tack för ert stöd!