Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 5342 ggr
TantRafa
0

Påskmat

Nu ska jag berätta vad jag ska göra för mat till mig i påsk!

Jo, jag ska blanda färs med några mycket fint hackade ansjovisfiléer, lite riven lök och en eller två tsk skånsk senap och en skvätt grädde och ett ägg. Av det ska jag göra köttbullar som jag steker i smör. Till dessa ska jag servera gräddstuvad vitkål.

En annan dag ska jag plocka fram färs igen och nu blandar jag den med lite riven lök, lite vitlök, en hög med riven parmesan, ägg och grädde. Steker återigen köttbullar i smör. När dom är klara i stekpannan häller jag över en burk god tomatsås och puttrar vidare en stund. Som prick över i äter jag dom med gratinerad zuccini.

Dessa bullar är så vansinnigt smaskiga och jag kan inte tänka mig att det skulla vara varning över dom… möjligen den skånska senapen men det är ju inga mängder.Cool

missaz
0

Låter jättegott! Själv steker jag "vanliga" delikatessköttbullar till påsk; köttfärs, ägg, lite grädde, salt och kryddpeppar. Detta är barnens favoriter, så det är nog bäst att jag gör dem så för påskfridens skull. Glad

Ska testa dina varianter någon gång! Tungan ute

Puhlo
0

Mm. Det låter lite som mina julköttbullar jag gjorde förra året. Grädde, purjolök och kryddpeppar + s.o.p var enda kryddorna. :) Testomgången blev så goda att jag gjorde min le Creuset-gryta full! OCH DE GICK ÅT! :D

Vi ska bara festa lite extra med brie, taylors&jones-kött och sen en stek på långfredagen. :)

missaz
0

#2 Ah, glömde… jag har ju också lök i mina, fast finhackad, gul lök.

Karin20
0

Jätteläckra köttbullar TantRafa. Måste testas

Det finns en jättebra tråd om påskmat här.

//Karin

Jerker63
0

Jag flyttade detta inlägg till tråden som nämns i inlägget ovan! Det är en bättre tråd för detta tror jag!