Slutsågat ! ! ?
Att äntligen ha en mage som fungerar .att ha minskat 8 kg i vikt och ha sänkt mitt notoriskt höga Blodtryck ( 165/95 ) till c:a 130/75 . trots att jag mer eller mindre slutat med blodtrycksmedecinen. Allt detta på bara tre månader !!!
Kan det bli bättre ! Knappast . Men så fick jag en idé häromdagen . Jag vaknar tidigare numera och mer utsövd . Har kanske mitt högljudda snarkande minskat ? ( Mitt dragande av timmerstockar gjorde att familjen och jag sover på olika våningar) . Sagt och gjort . Jag riggade upp en mikrofon . Nästa dag lyssnade jag med stigande förvåning . Det fanns inget annat att höra än lugna andetag !! Helt otroligt ! Är det någon annan som har samma erfarenhet ? Jag käkar ganska strikt .
Min man har så gott som slutat snarka! Jag kan ÄNTLIGEN sova hela natten utan att putta på honom.
Vi har ätit strikt i 8 veckor nu. Han har gått ned 7-8 kilo.
aswedishsmorgasbord.com
Min man har i stort sett slutat snarka. Men under vår semester utomlands åt han ganska mkt kolhydrater och började snarka igen.
Så direkt när vi kom hem så minskade han på kollisarna och vips… snarkningarna upphörde.
Det här måste jag fråga min särbo om, för enligt honom kan jag dra riktiga stockar
Kan faktiskt själv vakna till av att jag "sjunger" och det är när jag precis ska till att somna. Men när jag tänker efter har jag inte gjort det på länge nu, så kanske, kanske…

Enligt min sambo slutade jag snarka ganska tvärt när jag la om kosten, över loppet av ett par veckor i alla fall. Och det var INNAN jag gick ner 20 kilo i vikt! Min snarkning var ett problem för oss båda innan.
Haha…hihi…frågade min särbo precis hur det är med mina timmerstockar. Näää, sa han, jag har inte hört att du snarkar. Så tydligen har jag också lagt av med det
Inte för det störde mig, men honom 
Liknande för mig - redan efter några dagar utan kolhydrater på kvällarna så är det nu borta även om vikten är nästintill densamma.
(Obs Min sambo som berättat)