i kväll på TV
kommer ett program om olika bantningsmetoder. Man ska tydligen prata om GI-metoden och om att den kan vara farlig. Ni visste det här redan va?
Jag visste det inte.
Vilken kanal och vilken tid???

Å mitt minne! Jag tror det var ganska sent på TV 3

Drevet i tv4
//Karin

22.35
Vad ARG jag blir! 
Varför är det ingen som infrågasätter var doktorerna har fått sina "sanningar" ifrån? De går ifrån den här sortens debatter som oskyldiga. Hu!
Om djävulen finns tror jag han förespråkar högkolhydratkost!
Bättre att få oss själva att förstöra oss inifrån än att försöka påverka våra attityder…

Det får man ju kolla på. Tack för tipset./Cia
Nelson skrev: Om djävulen finns tror jag han förespråkar högkolhydratkost!
Bättre att få oss själva att förstöra oss inifrån än att försöka påverka våra attityder…
Jo, för Gud kan det ju inte förespråka HC! Tänk bara på Kains (jordbrukarens) och Abels (boskapsuppfödarens) offer - där föredrog han Abels offer av kött och ville inte se åt Kains vete-offer ;-)
Fiffigt Amichan… den slutsatsen gillar jag…
Numer pensionär i Nynäshamn
Perfekt tänkt Amiechan!!
Det står t.o.m. i Genesis att jordbruket är människans straff för syndafallet! 0.o
Om man då ska fortsätta att läsa Bibeln med galna glasögon kan man notera att i och med Jesu död och uppståndelse bröts straffet och människan ska sluta äta bröd och börja äta kött (nattvardsbrödet omvandlas till kött). Om man ska äta bröd bör man äta det tillsammans med fisk (se bespisningsundret) och dessutom ska det vara syrat.
/Amiechan, religionsvetaren

Och apropå Kain och Abel så blir man ju lättirriterad av
en myckenhet kolhydrater. Vem var det som blev den första mördaren? Jodå, jordbrukaren.
/Over and out
Du är för häftig Amiechan, det har jag ALLTID sagt…
Bra sagt Amiechan! 

Fler än jag som predikar idag bra sagt!
Haha…

Ameichan rolig! Lägg märke till att bespisningsundret förespråkar endast små mängder bröd..5 bröd delat på 2000 personer!?
Men varför i sjutton ska man be "…vårt dagliga bröd giv oss idag"?
Ber man gud om en långsam död med mycket sjukdomar?
Nu har jag mailat ett långt brev till killen (Andreas) som hade sin e-postadress utsatt under artikeln, med info och länkar bl.a hit men också till några av PDF-artiklarna som Gunnar Lindgren har på sin "margarin och fett sida".