Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 4157 ggr
BarrelOfMonkeys
0

Värsta soppan!

Måste bara tipsa om en spenatsoppa jag slängde ihop för att bli av med lite snuttar och slattar hemma. Det blev hur gott som helst, men kanske inget man ska äta varje dag eftersom den innehåller rätt mycket ost och en del grädde. Men hur som helst.

Jag tärnade en bit salami ganska smått och stekte i en kastrull så att bitarna blev riktigt knapriga. Sedan lade jag undan dem men lät fettet bli kvar i kastrullen och tillsatte lite hackad fryst spenat en skvätt grädde och tärnad ost och lät det gotta ihop sig. Krydda med lite salt och peppar, lägg upp i skål och toppa med salamitärningarna.

Jättegott och jättesnabbt! :D

LarsCarlHansFson
0

Låter mer som gryta / gucka / sås i mina öron. Hade du inget vatten för att göra det lite soppigare? Eller var det en STOR skvätt grädde? Tack för tipset. Gillar spenat.

BarrelOfMonkeys
0

Spenat vätskar sig ganska mycket så tillsätter man vatten kan det lätt bli blaskigt, tycker jag :) Hade alltså inte i så våldsamt mycket grädde, hur mycket vet jag inte. En skvätt helt enkelt.

Men smaken är ju som baken så det är väl helt enkelt bara att prova vad man själv gillar.

Andina
0

Det låter spännande - jag är en stor fan av spenat! Bokmärkt i väntan på provning. Tack för tipset!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

BarrelOfMonkeys
0

Spenat är min huvudsaklika föda. Spenat med lite olika saker runt :D

Kul att kunna inspriera andra ^^

LarsCarlHansFson
0

Jag brukar steka ihop lax med fryst spenat och ibland lite grädde. Det blir mest en röra av det. Men jag har ganska lite spenat iofs för att vara strikt med kh.

BarrelOfMonkeys
0

Ska man göra soppa av det så behövs lite mer förståss. :) Det är såpass lite kolisar, 1%, så det gör väl knappast till eller från. För mig kanske jag ska säga, men jag är inte supersrikt heller.

nobban7
0

Här är ett annat sätt att använda spenat

BarrelOfMonkeys
0

Låter gott :) Får provas i veckan (så får min spenat-skeptiske lille gubbe lite övning också, det blir bra)