Fiberhuskbröd
Idag bakade jag mjuk pepparkaka efter recept från den här sidan…. när jag åt den kom jag på att man kan väl göra bröd av det istället…
Så jag tog
2 ägg
0,5 dl grädde
1 dl fiberhusk
1 tsk bakpulver
och lite brödkryddor
rörde ihop det men så såg jag att det blev en riktig deg så jag rullade ut tre bullar och in i ugnen 200 grader i ca 15 min
det var mums med smör som smälte på det nybakta brödet och en massa ost ovanpå!!
Vad tror ni om detta?
Låter jättegott. Måste prova en dag.

ska kanske testa det där. Har tyvärr inte så bra erfarenheter av lika substitut, men skam den som ger sig.
detta blir verkligen brödigt.. inte "äggigt" som alla andra recept jag testat

Var kan jag köpa Fiberhusk?
vad är fiberhusk?
Det finns ett recept sedan tidigare på fiberhuskbröd, sök så hittas det säkert- där diskuteras olika varianter och olika sätt att grädda det etc. Fiberhusk köper jag på hälsokosten, det är möjligt att större affärer har det också men inte där jag bor.
Fiberhusk är malda psylliumfrön. Letat efter det senare utan att hitta, så Fiberhuskpaket är nog enklare att få fatt i.
det här brödet är det bästa hittills, tog lite fibrex i och mera grädde. underbart gott tycker jag men låt det vara några min till i ugnen så det hinner torka upp inuti…..

Jag är inte så bra på att räkna ut kolhydrater så - någon som räknat på hur mycket kolhydrater det blir per bulle?
jag bockar och bugar.nu kan man ju äta bröd igen.har längtat lite efter det.så nu går jag direkt ut i köket .
Jag läste någonstans att med fiberhusk blir det en sandig konsistens och att det knastrar i munnen. Stämmer det? Eller gäller det inte detta recept?
hm…undrar vad jag gjorde för fel?det smakade svamp o var:) inte så gott som jag trodde.måste det vara brödkryddor i?ville så gärna ha ett bra bröd.snyft..
Jag tycker det har en liten svampsmak också. Men jag tycker den försvinner när brödet kallnat.

Äter brödet just nu. Ja, det knastrar i tändena av fiberhusk men gud va gott det var med ett bröd. 
Någon som kollat antalet kolhydrater?

Jag kunde beställa Fiberhusk via apoteket, går även via hälsokosten. 81.50kr för 300 g.
#16 Kolhydrater = 0 (hurra!)

0 kolhyradter e ju fantastiskt! 
Köpte fiberhusk på konsum här hemma. 300gram för 51 kronor. De e ju lite billigare då. 

Mäh! Skitapotek!

Ja, de e nog bättre med en vanlig mataffär. :)

Jag har bakat ett annat fiberhuskbröd tidigare, men det här var det godaste! Och enklast att göra!
Snabbt och gott. Det gillar jag!
www.bodystore.com har fiberhusk…. och en massa andra roliga saker ;)
"En stund i taget - här & nu"
Topformula har huskpulver och det har jag använt hela tiden. Det knastrar absolut inte när man äter bröd. Jag märker inte heller att det skulle smaka något utan det är jättebra att använda när man bakar. Det behövs ju inte så mycket heller.
Bokmärkt!
Detta lät som ett suveränt bröd, skall genast testas i morgon! Och alla ingredienser hemma, då känns det himla billigt också :)
Tackar!
Måste bara säga att nu har jag gjort och ätit upp två av tre brödbullar. Och härreminje hä var ju helt underbart! Det smakar inte som omelett eller maräng utan som… Bröd! Och konsistensen! Jag är såld. Precis vad jag behövde!
Tack och bock!
…och nu har jag märkt effekten :( tänkte inte på att svälla degen, så nu gör jag om alltihop och har i mer vatten och så får det svälla. får se om magen gillar det bättre, har haft lite ont sedan jag åt bullarna.

Jag har precis gjort brödet.. Men modulerade om lite.. Krossade en halv dl skalade sesamfrön å hade i.. Då kände jag inte av det där knastrandet lika mycket… =) Men håller med ett par föregående talare.. jisses vad jag har saknat bröd.. =)
eller ta pofiber, ser att receptet är näraå exakt som missaz pones! (men med 1,5 dl pofiber ist. för husken)

Jag tror inte på det där receptet. Alldeles för mycket fiberhusk, ta max en matsked och låt det svälla i ngn dl vatten. Och lägg till sesamfrö, krossade linfrö etc. Vi har ett bra recpt i LCHF-magasinet.
/SSS

Mm, jag håller med om att det nog är för mycket husk i. Ska prova att ha mindre nästa gång och låta det få svälla ordenligt innan jag blandar i resten.
Att det är 0 kolhydrater i kan väl ändå inte stämma? Grädde innehåller väl 3g/100g eller så? Visst blir det inte mkt per bulle men lite borde det väl ändå bli.
Jag tror det kan vara en bra idé att blanda med typ pofiber eller nåt? Och lite frön? Har dålig erfarenhet men det brukar som sagt bli lite sandigt…