Lchf alkohol?
Hej! Jag är inne på 2 veckan lchf och ska ut å äta på fre, maten kan man få på lchf vis men jag tänker på drickat, är vatten det enda alternativet el kan man dricka något med alkohol i ?
Jag dricker rött vin när jag är ute, eller en grogg/drink på bara sprit och lightläsk. Ska man synda så ska man. Vill man inte dricka lightläsk är det rent som gäller. 0 kolhydrater i både ren sprit och whisky.
Sen tar det ju ett tag för kroppen att förbränna alkoholen, så fettförbränningen avtar. Men går man inte ut alltför ofta ser iaf inte jag några hinder med att ta sig ett glas då och då (så länge det inte är öl).
Gillar man cider är det väldigt lite kollisar i light-cider också.
MVH Maja
Om man kollar på Spendrups Bright Brew(tror jag den heter, så innehåller den 50% mindre kalorier än "vanligt" öl. 0,76 gram koliar per decilter om jag inte missminner mig. Det låter ju väldigt lite…

Bäst är såklart ren sprit, whiskey, vodka, konjak, gin, en del rom (captain morgan och vanlig bacardi är nästan sockerfritt, bacardi limon och bacardi razz är det inte) osv, därefter torrt vin. Öl, cider och drinkar med läsk i ska man helst undvika.

Testade Pripps Blå Pure, den var god. 1g kolhydrat/ dl. Inget man får unna sej ofta med andra ord, men jag, syrran och mammas gubbe tyckte alla att den var helt okej. Och det är bara jag som käkar ren lchf =)
Men hallå, 4 st 33 centilitare=13 g kolhydrater!
Det är väl inget att hetsa upp sig över

Gott när grillsäsongen sätter igång. Och jag hetsar inte upp mej, är bara väldigt kolhydratkänslig själv =) Alla reagerar vi olika, men det är ett schysst alternativ faktiskt, man får mersmak.
Sprit tål ja inte, finsktzigenar blod rinner i mina ådrer samt rysskt och inte för att vara fördomsfull men de kan vara anledningen jag förvandlas till någon annan tuffing så fort ja dricker lite sprit :/
Blir nog söttvin :) Tack för alla svar!

Sött vin kan innehålla 4 gånger så mycket socker som öl, så det är absolut inte att rekommendera, såvida du inte ser de kvällar du dricker som planerade avsteg. Men blir det för ofta kan det sabba hälsovinsterna.
RÖTTvin menade jag ;)
vad är bäst, rött el vitt tort vin??

Det är i stort sett ingen skillnad.