USA-semester
Hej alla, Jag ska till San Francisco på semester i slutet av maj och tänkte höra med Er som har erfarenhet av maten i USA. Vad kan man äta och var köper Ni bra matvaror.
Kommer ihåg från min senaste resa dit (när jag bara åt high Carb
) att nästan allt var "fat free" och extra socker i. Åt yoghurt där och trodde att jag var nyttig. När jag kom hem och åt yoghurt så skrynklade hela ansiktet ihop sig eftersom svensk yoghurt var sååååå mycket surare. Så hur gör jag nu för att slippa gå upp minst 5 kg som jag gjorde sist? Tack för hjälpen.

Feta biffar på steakhouse eller bättre restaurang.
Jag vari SF i september förra året och åt gott varenda dag.
De allra flesta matkedjor har steak på menyn. Gör som vanligt och be om extra mycket grönsaker istället för pommes å sånt. Jag hade med mig smörpaket och majonäs, eftersom det KAN vara lightmajjo och margarin. Low carb är stort i USA och det finns hur mycket produkter som helst och det gör du ju naturligtvis som du vill med, men tänk bara på att det mesta är högprocessat och onaturligt. Hos mig tex drar det igång ett jäkla sug.
Fläsksvålar! Det finns i olika smaker och är jättemycket godare än vanliga. Jag letade förtvivlat efter salt and vinegar, men de fanns tydligen bara i Chicago när jag var där för flera år sedan. Nu, i SF, hittade jag med chilismak. Skitstarka men skitgoda
Det finns full fat yoghurt, du måste bara leta bland alla fat free och sockrade. Om du äter frulle ute så är det enkelt, egg and bacon är en klassiker och finns överallt där det serveras frukost.
För en del år sedan hade TGIF en low carb meny med bla chicken wings med blue cheese dressing. UNDERBAR! Om den finns kvar vet jag dock inte. Om du gillar sushi/sashimi så finns också sådana restauranger i överflöd.
aswedishsmorgasbord.com

Tack för svaren. Kanske är mitt minne felaktigt eftersom jag var tokstyrd på att vräka i mig kolisar sist jag var där.
Jag har turen att ha "eget" boende där så jag behöver inte äta ute så mycket. Handlar oftast på Safeway och vad jag kommer ihåg så var det mesta fat free. Dessutom anger dom näringsinnehåll på ett annat sätt än oss. Var handlade ni när ni köpte mat för att laga själva?
Borde inte vara några problem på många restauranger. Kundservice har inte Obama hunnit förstatliga ännu, så det är bara att be dem lägga till och ta bort såsom du önskar.
Givetvis är steakhouse att rekommendera.

Inga problem att äta lchf i USA. Var där i somras, de flesta rstauranger har kött, sen kan man själv välja till tillbehör. Gissa om någon åt massor med coleslaw alt. sallad till köttet! :-) Kycklingvingar blev det också mycket av. Många restauranger kör med hemmagjorda hamburgare, jisses vilka bamsingar man fick på tallriken! Släng brödet o beställ coleslaw eller grönsaker istället för pommes så kan du äta dig proppmätt! Portionerna är jättestora så mätt blir du säkert. :-) Tycker USA är idealisk när d gäller att äta lchf, man får mycket bra mat (=kött) för pengarna. Vi var där i tre veckor och jag gick inte upp en enda gram.
Var i USA för några år sen, innan jag åt lCHF, men har vänner som bor där som jag pratar med jämt.. Bland annat rätt mkt om low carb food, eftersom de praktiserar konceptet! 
Mitt intryck är att "Low carb" är mer känt och utbrett i USA än vad LCHF är i Sverige. Så att få beställa varianter på menyerna är sällan svårt.
Restauranger som serverar kött är det gott om. Feta såser går säkert att få till. Fast jag får intrycket av att t ex Bea-sås inte är vanligt där, så har de andra varianter.
Dåliga och/eller onödiga tillsatser samt smygsötning är enligt min bedömning vanligt och inte så lätt att avslöja. Vissa kompromisser får man kanske stå ut med, men var lite observant. Glass, "fika", snabbmat, e t c är enligt min mening oftast inte ätbart ens om man är "normalkostare", det smakar urk/kemikalier. Så det är ingen förlust att undvika dem. 
Laga mat själv.. tja, vi fick då tag på både kött och fisk när vi var i Miami. Fisken var vildfångad, vi befann oss ju vid (ofta i) havet! Men köttet var troligen inte så bra producerat.. Men det fanns! I den lokala mataffären.
Tipsar om att vara observant på sånt som kallas nåt med "butter" men är "låtsassmör".. Riktigt smör torde dock finnas överallt det också.
Grönsaker.. Det som säljs i stora matvaruaffärer brukar smaka ingenting, eller blä, trots att det ser fräscht ut. Försök hitta småbutiker som säljer bättre kvalitet.
Vi handlade på Safeway och på Farmers Market, om jag inte missminner mig om namnet 
Om du lagar egen mat så är ju saken biff
och egen bea, eller fuskbea, är ju inga problem vare sig här eller där.
Ha en riktigt trevlig resa och du kan väl kanske rapportera hur det går?!
aswedishsmorgasbord.com
Skämtar du, Kalifornien är det bästa stället i västvärlden ifall du vill få tag på "organic food".

Tack för alla svar. Nu känns det bättre.
#8, nej, jag skämtar inte. Om det nu är det bästa stället i västvärlden att få tag i organic food så kanske du kan nämna några ställen där jag kan köpa det i stället för att bara säga att det är bäst.
Som sagt så åt jag mest kolisar när jag var där sist och minnet vill komma ihåg att allt smakade sött och var "fat free". Nu när flera av Er delar med Er av annan syn så känns det skönt. Vi ska ju vara där i en månad.
Vet någon var man kan köpa just low carb food? T ex dom här nudlarna eller annan typisk lc mat? I vanliga matbutiker?
Tack igen och jag ska skriva och berätta hur mycket jag gick upp när vi kommit hem. *Hoppas inget alls*