Äggmjölk
Hej!
Jag har läst att många dricker äggmjölk och jag är sugen på att testa men jag undrar när man ska dricka det? Är det som en måltidsersättning, dvs som t ex lunch eller är det mer tänkt som ett mellanmål?

Du kan ha i kaffet istället för mjölk, eller som måtidsersättning. smaksätt med något valfritt, kakao, kanel kardemumma, vanilj eller nåt annat. Jag gör smothie utav den också, med några bär i. Det finns massor att göra. Men den är god som den är också.
Jag kan ta till frukost bara äggmjölk och håller mej bra på det. Pröva dej fram vet jag ;-)
tack för snabbt svar! Det låter faktiskt gott. Ska verkligen prova. Jag har nämligen märkt att jag inte är lika hungrig på lunchen som jag var förr och vill äta/dricka något litet och då verkar ju äggmjölk passa perfekt. Tack för tipsen! Om någon kunde slänga upp ett recept oxå, eller en länk till ett recept så vore jag tacksam 

Tar 3 äggulor och stoppar i min mixer, kokar upp 3-4 dl vatten, smälter 50 gr smör
häller över smör och vatten medans mixern är i gång och kör en liten stund. klart.
Kör du stavmixer så går det också bra.
smör kan ersättas med kokosfett, jag brukar ta 50/50.
Smaksätt med nån tesked av det du vill ha !
Smakar kanon i kaffet, med lite kanel i. Bästa cappuchinon =)
mmmmmmmmmmm
tackar!
jag tar 2 hela ägg 50 gr osaltat smör ( lr 35gr smör 15 gr kokosfett) 1 msk snabbkaffe o 2-3 dl kokande vatten
bara till att mixa ihop med stavmixern samtidigt som du slår på vattnet
jag smälter inte smöret heller för det händer ju när vattnet slås på……supersnabbt o smidigt+ mättande……
men…..testa du hur du vill göra 
frokennilssonskok.blogspot.com

Jfinns massa olika vis, men man hittar sitt eget lilla recept till slut 
tack så mycket, ska experimentera när jag kommer hem! Sitter i skrivande stund på jobbet och förundras över att trots att jag bara ätit frukost idag inte är hungrig än! fantastiskt med tanke på att jag tidigare knappt hade avslutat en måltid innan jag började tänka på vad jag skulle äta till nästa. Känns bra!