Schlagerfestival
Jag vill bara säga en sak: ANNA BOOK! Vilken underbar människa, vilken utstrålning, helt fantastisk. Trots övervikt.
//Karin

Jag såg reprisen idag och tänkt mycket på henne även tidigare….
Även vi satt här och gladde oss över Anna.
Vilket energiknippe och vilken utstrålning. Hon är helt underbar att titta på.
Numer pensionär i Nynäshamn

Kul att hon vann, och därmed bevisar att man inte måste vara i det närmaste anorektisk för att lyckas som stjärna. Sex-appeal saknar hon ju inte!
"still lost in space and time"

Jag var där tillsammans med familj och vänner, och jag kan bara säga: vilket drag det var! Wow! Hur kul som helst. Tittade på reprisen idag och tyvärr märker man inte vilket tryck det var i arenan. Men en helt otrolig upplevelse i alla fall!

Jag märkte det, det måste varit roligt att vara med, vann din favorit ?
Blää, jag gillar inte Anna Book. Andreas var bäst
Men såg ni hur åtsnörad Anna var? Bra korsett tillverkare hon har. Jag ska sy en efter praktiken för fettet försvinner lite här och där och allt blir dallrigt
Undin: Korsett är jag lite nyfiken på att sy också :D När jag fått min symaskin… och sytt lite först som "uppvärmning" så ska jag ta itu med stora projektet korsett :D
Jag gillar Anna Book men jag tyckte nog det var lite för mycket dansband stuk för att passa min musiksmak *ler*
Anna är underbar! Vacker, sjunger bra och kan dansa också! En jättebra representant för svensk musik. Inte är hon purung, och inte är hon pinnsmal. Jättekul! Håller tummarna för henne framöver, men mina favvisar kommer nästa vecka - The Ark!!!
Någon som minns ESC 2005? Bidraget från Malta, som sjöngs av en rätt mullig tjej som heter Kiara tror jag. En underbar sång som hon skrivit själv, tillägnad sin make. Hon fick en rätt hög placering också tror jag.
Visst har hon utstrålning, Anna Book. Men hon kan då inte ta en ton… (tycker jag)
Smaken är olika, som tur är, jag tycker att Anna Book bar bra.
Bara lite fundersam (med risk att bli attackerad *ler*) Men hade vi gillat Anna Book även om hon varit trådsmal?
Vet inte, men jag tror att jag gillar henne för hennes sätt inte för utseendet.
Jag tycker inte hon kan sjunga, sedan får hon se ut precis som hon vill.
Tycker att Anna verkar vara en fantastisk människa. Rider enl mig rätt mycket på sin stora kropp. Mycket i media om just detta och hur jobbigt hon har det jadajadajada. Ja, med risk för att bli påhoppad. Hon är fin som människa och modig, men hon sjöng i ärlighetens namn inget bra. Dessutom förde hon sig som tant på scenen, så gammal är hon inte. För mkt schlagermanéer för min smak. Men modig som sagt var.

Tyvärr måste jag hålla med om att hon inte sjöng särskilt bra… jag såg inte början, utan zappade in just när omröstningen började, så jag såg bara då hon sjöng på slutet. Och kunde notera att hon sjöng falskt! Jag trodde dock att det berodde på nervositeten, och upphetsningen över att ha vunnit… (jag var på mitt snälla humör igår) Men jag tycker ändå att det var kul att hon vann!
I ärlighetens namn måste jag ändå säga att Schlagerfestivalen inte riktigt är min stil… Nä, rock'n roll ska det vara! Och då gärna gammal 70- och 80-talsrock! Men smaken är ju olika, och tur är ju det! 
"still lost in space and time"
Ja då kommer jag med min åsikt då:) å det var det sämsta jag hört. Dom enda som klarade showen galant var Anna och Tommy. Annas låt tillförde inte mej något därimot…men hon kan hålla ton och jag tycker om henne.
Tommy……gåshuden knottrar sig så man nästan känner sig smal*S*…….vilken röst den mannen har, även om han var nervös.
Addis Black Widow….tänker jag ine ens komentera
Andreas…..besvikelse, han som har en jättebra röst ville bara visa upp sin iof fina rumpa.
Elin Lanto..hör knappt människan när hon sjunger. Absolut inget tuppskinn där.
Irma & …vad heter han?….kommer inte ens ihåg
Dom andra två (Bellamy Brothers) nää….
Hon i grönt med dom otroligt snygga benen…..men tyvärr kunde hon inte hålla en ton rätt. Men dom benen vill jag ha 
Ja smaken är som den ska vara…delad. Men jag önskar dom åtmindstånde kunde sjunga dom som blir uttagna.
Vissa undrar man hur dom kunnat komma med över huvud taget. Hoppas på bättre kvalite nästa helg
Kram Fibblan

#5: Nja, hade egentligen ingen favorit. Men det var härligt att dansa med till Annas vinnarlåt!
DaMum: Ja, Maltas bidrag det året hette "Angel" och kom på andra plats. Det var min favorit det året!
Ärligt talat är det för mig en gåta hur vissa av bidragen kunnat bli uttagna. Önskar vi hade haft en Simon Powell som varit med och bedömt bidragen…
#19 Jaa, en Simon behövs*S*
Min åsikt!
Jag tyckte sista låten skulle vinna, nr:8 med Uno Svenningsson och ?, ja, vad hon nu hette som han sjöng med, eller femman.
Ha det!
Irma…heter hon…
Numer pensionär i Nynäshamn

Åh..håller med nikita3….nr_8 var bäst…..Men nästa vecka kommer Magnus Carlsson…snacka om gåshud!!(synd på så rara ärtor…:)
Tycker det är trist att många röstar på person och inte på låt, så var det förra året med. Carola hade kunnat sjunga vilken låt som helst och ändå vunnit. Sedan kan man ju ha olika smak, men det är en annan femma.
Jag brukar sitta och blunda för att bara höra bidragen, jag vill kunna känna att det är en låt jag vill höra igen utan att störas av massa andra intryck. Givet vis inte hela tiden det är ju ändå kul att se hur de ser ut men en vers och en refärng.
Visst har Anna Book en härlig personligehet och det är underbarat att se "tjockisar" som får synas. Energi och utstrålning har hon men sjunga bra kan hon inte ;-(
Dom som uppträdde efter Anna, de där 4 hon i brudklänning, vem hade släpat in dem? Falskare får man leta efter, det var rena plågan.
När Andreas Lundstet sjöng sin så sa min lillkille på 8 år: -Va lång den är ska den aldrig sluta! Det förlarar vad han tyckte ;-)
Tommy Nilsson visst har han en bra röst, men så enformig låten var.
För mig personligen fanns bara en låt jag kan tänka mig att lyssna igen på och det var "Anything but you" med Andersson och Gibson men så älskar jag just att det var lite Simon & Garfunkel och Beatels inspirerat.