Helseklibrød
Har ätit LCHF i 2 1/2 vecka nu… funkar mycket bra och det känns på kroppen å kläderna att det sker nåt :) har ca 28 kg att gå ner (har ingen våg men starta nu på 98,3 kg, 1.70 lång) men har ett par riktigt snygga jeans som jag kunde ha för 3 år sen som jag ska i igen ( de sitter nu strax över knäna…)
Vart fall… har ju såklart provat mig på olika recept på LCHF bröd men faller mig inte helt i smaken, för mycke ägg smak, å egentligen har jag inget större problem att strunta i brödet… MEN hittade ett bröd i butiken idag.
Fakta: GG Helseklibröd 100g -45% fiber, Ingredienser: Renset hvetekli, grovt rugmel
Näringdverdi per 100 g:
Energi 217 kcal (912kJ), Protein 14,2 g, Karbohydrat 31,3 g, Fett 3,9 g, Fiber 45 g
Per brödskive:
energi 21,7kcal, protein 1,42 g, karbohyrate 3,1 g, fett 0,39, fiber 4,5 g
Har lust å veta vad ni anser om det? Jag bor i Norge så vet inte om det finns i Sverige… Tog vart fall 2 skivor till frukost me massa smör ost å skinka… det va gött! :) blir nog inte en stadig frukost vana, men då och då kanske…

Fungerar det för dig både att äta såpass mycket kolhydrater och att äta spannmål så är det väl bara att köra på. Du märker ju själv hur kroppen reagerar! För många skulle det inte fungera, men vad din kropp tycker kan ingen annan veta.
Det visade sig ganska fort hur jag reagerar… är hungrig igen… hehe men intressant å så hur tydligt det kan vara då..