Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 949 ggr
dannil
0

Frukost

Jag äter en burk makrill varje dag till frukost då jag jobbar. Känns bra och behändigt. På helgerna äter jag omelett eller stekta ägg med bacon etc. Är det inte lite enformigt? Ioch för sig tycker jag det är ok. Men har ni kanske andra enkla förslag till vardagarna eller tycker ni jag är kokko?

Amiechan
0

Tja, de flesta människor äter väl samma frukost dag efter dag efter dag efter dag, så varför skulle det vara knäppt? :)

Chocolate
0

Enformigt, du varierar ju i alla fall din frukost. Här är det omelett var dag men med variatin på fyllningen. Lätt och behändigt och mätt blir jag.

Iza_the_cat
0

Fil med linfrö kanske skulle var något

Där till ostavar och en koppkaffe eller te med grädde

Linföna går rakt igenom och är dessutom bra för magen

Mervi
0

Jag åt ägg och bacon tills det stod upp i halsen på mig, baconet blev också saltare hela tiden. Idag äter jag kokta ägg mosade ihop med smör, eller bantarbiff, ibland lite rökad makrill + ägg.

Försöker faktiskt variera lite. Jag drömmer om en yoghurt frukost.Flört

Piltson
0

Vi har nu kört med samma frukost i över ett år utan att tröttna:

En burk sardiner, häll bort oljan. Ett kokt ägg, tre vitlöksklyftor, rör ihop med förstklassig olivolja. Jag brukar börja med en banan också, men det intresserar väl ingen här?

Chocolate
0

Jo då Piltson, bananen intresserar mig ;-)! Jag känner mig ganska ensm här inne med att kunna klämma i mig frukt men jag gör enligt Montignacs metod (på tom mage och ensamt) Hur gör du, väntar du också (minst) 20 minuter efter bananen tills du äter frukosten eller?

dannil
0

Mervi: Har testat med kokta ägg mosade med smör. Det var det vidrigaste jag ätit. Men…..smaken är ju som bekant som baken olika eller hur? Äter heller ingen fil och grekisk yoghurt endast i undantag (som tzatziki). Får väl fortsätta med detta, tycker egentligen det är ganska ok.

Mervi
0

dannil: alla kan inte tycka om allt, så är det bara.Flört

Chocolate
0

Jag älskar också hackat ägg med smör, åt ofta det på mackan som barn. Nu äter jag alltid koktägg med smör istället för den traditonella majonäsklicken. Smaken är som baken…..

Cinny
0

Frukost- Läste ngt recept på bröd av vitkål o nu hittar jag det inte.