Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 3070 ggr
pumpa
0

Sukrin

Tänkte det kunde vara kul att baka något julkaffebröd.

Hittar en massa smaskiga recept när jag kollar runt.

Jag har en undran ang Sukrin. Kan detta bara köpas på nätet? Jag har ingen erfarenhet när det gäller sötningsmedel,är väl lite skeptisk till det till vardags.

sofiecoe
0

Det beror på var du bor. Det finns tydligen någon eller några affärer i Stockholm som säljer det. Själv så köper jag mitt i hälsokost butik i Köpenhamn.

Tror att om du bor i en mindre stad att nätet är enda lösningen.

thanes
0
Sockerfritt
0
Sockerfritt
0

Oups, dom har det bara på den finska sidan… sorry Tyst

Wildrat
0

I Eskilstuna finns det att köpa på en av våra pizzerior!

citrina
0

Kan tipsa om att mala sockret först eftesom det smälter dåligt i ex ägg eller fett.

Jag är mkt nöjd med Sukrin. Har de i teet och har haft det i kakor nu till jul.

Sukrin och pastan de har på lowcarbshop är verkligen två toppenprodukter. Pastan smakar precis som vanlig pasta.

JAUS
0

#6 Nja, den smakar t.o.m. bättre än vanlig pasta tycker jag. Glad Det är dock extremt viktigt att koka pastan enligt anvisningarna och skölja den direkt annars omvandlas den resistenta stärkelsen till vanlig stärkelse och då kan man nästan lika gärna äta vanlig pasta.

citrina
0

Vad? Nu måste du nog förklara lite närmre - resistent stärkelse har jag aldrig hört talas om.

Menar du att man ska kyla ner pastan med en gång och äta den kall? Detta står det inget om på förpackningen.

JAUS
0

Man ska spola pastan med vatten precis som med vanlig pasta så att den inte blir överkokt, vilket är extra viktigt med denna pasta då den resistenta stärkelsen som beter sig som fiber omvandlas tillbaks till vanlig stärkelse annars.

Endast lasagneplattorna klarar att först kokas och sedan även bakas i ugn, de andra pastavarianterna kan endast värmas en gång. Se här för mer info.

juzze
0

Wildrat: är det på pizzeria nejlikan man kan köpa? Är det bara att gå dit och säga att man vill köpa en påse? :-)