OT. Rea-bok
Jag köpte en helt underbar bok på rean, en svampbok av Sten Sture Skaldeman, av alla människor! Samma härliga språk, inte riktigt lika vanvördigt och… fullt med magarin och vetemjöl i recepten! Vi har alla ett förflutet antar jag.
Kanske blev den en reabok pga av att hans sålt en massa andra böcker? Förmodligen. Jag gillar den och inväntar svampsäsongen.

He he, där ser man….

Skaldeman är inte född LCHF:are. Han har både ätit normalkost och bantat sig genom livet innan han bestämde sig för att ta reda på vad det var som fick honom att gå upp i vikt.

Ja, jag kan rekommendera min svampbok till folk som gillar att plocka svamp. Den är billig nu. Men jag kan inte rekommendera recepten! När den skrevs visste jag att smör, grädde och creme fraiche var nyttigt, det är ju självklart, men jag hade inte klart för mig att fett och kolhydrater i kombination är ett gift!
/SSS

Apropå svampboken så har jag några ex i bokhyllan. Den som pär intresserad av ett signerat ex till bra pris kan höra av sig till mig. Jag bläddrade just i den, svampbeskrivningarna är utmärkta och en del av recepten är OK, men läs dem med eftertanke!
/SSS

Det är ju +++ på mjöl i svampredning och
***** på grädde och smör